söndag 21 juni 2009

Var hos Jens pärla Anna på midsommar

Torsdag
Morgonen började tidigt då jag skulle iväg till jobbet. Allt gick som vanligt på jobbet förutom att allt flöt på otroligt bra. Sorteringen i början gick lite små segt som vanligt men jag sorterade i alla fall allt själv och hann klart i tid utan att behöva få hjälp av någon med det sista. Sedan utdelningen gick fin fint, var tillbaka först av alla sommarjobbare och då har de flesta sommarjobbarna samma distrikt som de hade förra sommaren vilket inte jag har. Sedan väl tillbaka så blev jag klar jättefort och gick och hjälpte de andra innan jag till slut stämplade ut.

Sedan så skulle det ätas mat och tårta och dricka några öl och snapsar m.m. då det är midsommar imorgon. Så jag ägnade några timmar på jobbet med arbetskamraterna och alkohol sedan åkte jag hem vid klockan 19:40. På bussen hem så ringde jag min älskling och vi pratade i 22min, svindyrt men värt det.

Väl hemma igen runt halv nio så minns jag inte riktigt vad jag hittade på. Har för mig att jag lade mig tidigt så kan vara så att jag bara spelade lite gitarr och sedan lade mig och sov på en gång.

Fredag
Morgonen började med att jag gick upp och tog det lite lugnt och kollade på filmer m.m. Sedan så hörde Jens av sig och undrade om jag inte ville följa med honom hem till Anna idag för att äta lite mat och ha lite trevligt med honom, Anna, Gabbe och Martina och då jag själv inte hade några speciella planer för denna midsommarafton så hängde jag ju självklart på.

När jag gick med hunden så tog jag vägen förbi Jens för att kolla vad de höll på med där och det visade sig att Jens, Conny och Jimmie(Connys polare) höll på och lagade pasta och så. Sedan så gick jag hem igen för att vänta på att Jens skulle komma hem till mig, men som vanligt så är han världens segaste så han kom inte i tid för att vi skulle hinna med 17:05 bussen utan vi fick ta 19:05 bussen ifrån Frövi fastän vi egentligen skulle varit framme hos Anna klockan sju. Väl i Örebro så kom Anna och hämtade oss med bil och vi åkte ut till henne. Hon bor ganska mitt emellan Örebro och Kumla men mitt ute på landet.

När vi kom hem till Anna och gick in i huset så blev jag totally besviken, jag upptäcker att Gabbe som Jens pratat om är en kille. Och inte nog med det nej utan Martina och Gabbe var tillsammans också. Så nu var det två stycken par där också lilla jag, roligt. Hur som helst så käkade vi mat som bestod av köttfärspaj, sill, potatis, köttbullar, sallad och lite annat krafs. Men det smakade väldigt bra i alla fall. Sedan när vi ätit klart så gick vi ut i regnet och körde Dunken precis som på gamla goda dagar. Och så skulle vi spela lite Beachvolleyboll men hittade inget nät så vi grabbar gick in och tog av oss kläderna för att slippa blöta ner dem. Själv sprang jag runt i kalsonger och badtofflor och Jens hade kalsonger, t-shirt, strumpor och skor. Tjejerna hade kläder på sig precis som man kunde förstå att de skulle då kvinnor alltid är så känsliga på den fronten. Dock gick vi in i deras lada och spelade där istället för att slippa regnet så då hade man tagit av sig i onödan. Sen så hade regnet nästan slutat så gick ut och skulle spela utomhus på gräset men det var så himla mörkt så gick inte så bra. Annas föräldrar kom hem och precis efter det så gick vi in då vi kände oss nöjda på att stå och slå boll till varandra.

Där inne så tog vi och gjorde i ordning grädde och dukade fram glass och jordgubbar som vi skulle äta. Annas föräldrar gick och lade sig nästan på en gång när de kom hem så de såg man inte röken av förutom direkt när vi kom in. Sedan efter jordgubbarna så gick vi in och satte oss i rummet bredvid och bara chillade. Jens satt och gav Anna massage och vi andra satt tysta som möss så jag bestämde mig för att ringa Therese en liten kortis istället. Så gick ut och ringde och så pratade vi i en 20min ungefär och under den tiden så hann Gabbe och Martina sticka hem och jag gått in och satt mig i soffan igen.

Sedan så hade klockan hunnit bli 01:10 och vi började göra klart för att åka in till resecentrum för att ta en buss hem. På vägen till resecentrum i bilen så ringde Emma Lindén mig och tyckte att Jens och jag skulle komma och träffa henne och Kajsa någonstans. Men då 01:50 bussen var vår enda chans att ta oss hem och de själva inte kunde fixa sovplats åt oss så struntade vi i dem och åkte hem till mig istället. Tråkigt faktiskt för det hade nog kunnat bli mycket trevligt, jag och Jens funderade till och med på tanken att träffa dem och sedan sova på en parkbänk och åka hem imorgon bitti istället. Väl hemma hos mig så satt Jens och jag och drack lite Whiskey och öl och pratade lite fram till klockan 07:00 sedan gick Jens hem för att sova. Så vi satt och pratade i fyra och en halv timme, mycket trevligt.

Lördag
Dagen började rätt så sent så jag inte kom i säng förens halvåtta i morse så gick upp vid 13:30 utvilad och nöjd. Dock var jag bakis, hade ont i huvudet och magen rumlade runt så att man kunde tro att det bodde ett litet sjungande troll därinne som höll på och tränade i ett hamsterhjul. Men i alla fall så började jag med att sätta igång filmen ”Direct Contact” och den var si sådär. Hade hört att den skulle vara bra men jag tyckte nog att den var tveksam, kändes väldigt överdriven. En enda kille som spöar skiten ur alla poliser och militärer i en stad. Efter filmen så tog jag en promenad med hunden och sedan väntade jag på att bli upphämtad av Jonas och c/o för att åka ner till Prästryggen och spela lite beachvolleyboll.

När vi spelade så vann mitt lag varje match. Sedan medan vi spelade så var Fiffi först lös och hon ville vara med och ta bollen så hon sprang runt på planen och försökte ta den men till slut så kopplade vi henne vid ett träd. När vi hade spelat klart så sparkade vi lite boll för att Fiffi skulle få springa av sig och så skjutsade Jonas först hem Gabby och deras dotter medan Conny och jag tog ett dopp och sedan kom Jonas tillbaka och hämtade resten av oss.

Väl när jag kommit hem igen så blev det först en pizza och sedan mycket gitarr och ta det chill fram till midnatt för då tog jag och kollade på en film som heter ”Gremlins” vilken är en film jag hoppas att alla har sett. Efter den så kallade sängen till läggdags.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

tjena har inte mycke till liv men att läsadin blogg kommer jag nog inte att göra

25 juni 2009 kl. 17:13  
Anonymous Anonym sa...

gremlins är det en film har alllllldrig sett den eller tvåan carina

3 augusti 2009 kl. 20:26  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida