fredag 5 juni 2009

Varför är studenten så värdelöst?

Visst tycker jag att det ska bli skönt att ta studenten, sluta gymnasiet och få sommarlov liksom men jag tycker att det har blivit så otroligt överdrivet och tramsigt. Varför måste det partas och firas när någon tar studenten? Varför får man presenter när man tar studenten? Nej det är så tramsigt.

Själv tycker jag att det inte är mer speciellt att ta studenten, alltså gå ur gymnasiet, som det är att gå ur nian nu för tiden. Så gott som alla går gymnasiet nu för tiden och det är även många som väljer att plugga vidare. Alla, eller i alla fall nästan alla, som går gymnasiet tar studenten. Det är inte så att de som misslyckas verkligen misslyckas utan de tar studenten ändå.

Jag skulle mer förstå att man firade studenten om det vore så att det var ett mindre antal personer som lyckades "gå ut" och att kanske inte lika många läste på gymnasiet men nu är det så att alla människor firas för att de tagit studenten.

Nej jag tycker att det vore mera vettigt att fira när man skaffat ett jobb faktiskt. För det är då som det verkligen hänt någonting i livet. För mig så är det ju ingenting speciellt med att gå ur gymnasiet och det är samma sak för de flesta som väljer att läsa vidare. Man slutar skolan, har ett sommarlov där man sommarjobbar precis som andra sommarlov och sedan börjar man på universitet. Detta ifall jag kommer in vill säga men kommer jag inte in så får jag väl leta jobb eller bara gå hemma och slappa tills jag kommer in på universitetet.

Nej som sagt, usch för firandet av studenten. De som tar studenten är inte några överklassare utan det är hela svenska folket ungefär. Trams är vad det är. Själv är jag egentligen sugen på att skippa att komma imorgon och bara gå hemma och ta en lugn och vanlig dag men då skulle morsan bli så jävla sur och jag skulle känna mig taskig då släkten kommer och tittar m.m.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida