måndag 18 maj 2009

Börjat kolla på Lost igen

Idag vaknade jag och Assar utav att någon stod och bankade på väggen utanför lät det som, dock var det ”bara” mamma som höll på att sopa rent här utanför och slog emot mitt lilla hus varje sopdrag så vi höll på att bli vansinniga här inne. Dock var klockan ändå någonstans mellan elva och halv tolv då så det var ju ingen idé att säga till henne för då skulle hon bara skälla på en att man sovit bort hela dagen. Klockan 11:55 gick jag upp för att äta frukost men väckte inte Assar då jag provat det förut och han vill bara somna och och inte följa med in och äta frukost så jag tänkte direkt istället att jag skulle ta med lite frukost ut till honom precis som jag brukar göra. Så jag gick in och fixade ordning sex mackor, fyra till mig och två till Assar, och så gjordej ag även tea till mig och blandade ordning ett glas med Oboy åt honom. Så kom ut och ställde fram frukosten på bordet och så vaknade Assar som var sugen på frukost precis som jag förstod.

Efter frukosten så tog vi och startade datorn och lyssnade på musik, jag skötte min Tribal Wars en kortis och sedan så började vi spela ett ”Tower Defence” spel på jesper.nu och så körde vi varannan bana. Klockan tre gick vi en kortis med hunden och sedan fortsatte vi spela fram tills klockan 18:00 då vi gick en till halvkort promenad med hunden och sedan fortsatte vi spela en kortis tills vi fastnade på en bana och Assar gick hem till sig och lagade sig lite mat. Själv kom jag på en halvtimme efter att han gått att jag ville äta pizza då mamma tyckte vi skulle äta resten ifrån igår vilket jag inte var så värst sugen på, micra potatisgrattäng är ingen höjdare. Dock hade Assar redan börjat tina upp köttfärs i micron när jag ringde så då ringde jag Jens istället fast han äter nästan aldrig pizza så trodde redan svaret skulle bli nej. Och vad händer, jo Jens hade ätit pizza för en halvtimme sedan ungefär så han var inte hungrig just nu och speciellt inte på pizza. Över telefon så bestämde dock jag och Jens att vi skulle ta och spela lite Magic idag så han tittade förbi och följde med mig till pizzerian så att jag fick i mig lite mat i alla fall och sedan gick vi hem till mig igen.

Hemma hos mig så började vi med att jag fortsatte spela det spelet som Assar och jag suttit och spelat hela dagen och strax innan Jens kom hit så hade jag klarat den banan som Assar och jag kört fast på och sedan kom det bara lätta banor. Men i alla fall så satt Jens och skrev på msn med sin tjej, eller snarare flört, medan jag spelade TD(Tower Defence) spelet på jepser.nu. Det jobbiga med Jens och msn är att de inte hör ihop. Jens skriver inte så himla sakta utan problemet ligger i att han aldrig nöjer sig med det han skriver utan suddar nästna hela tiden ut allt han skrivit för att sedan skriva om nästan precis samma sak fast med några/något ord utbyt t liksom så det tar en himla tid för honom. Han skriver nog lika mycket på två minuter som jag hinner knappa in på 15 sekunder ungefär. :p

Sedan slutade jag spela och Jens slutade skriva med tanten så då började vi lira lite Magic, jag fick styrk nästan hela tiden – om det kanske inte till och med var hela tiden – men det gjorde inte så mycket för jag tyckte ändå att det var jätteroligt för det. Dock blev jag bara mer sugen på att bygga nya lekar och även sugen på att skaffa fler bra kort till de lekar jag redan har.

Vi spelade Magic i två timmar kanske och sedan bestämde vi oss för att vara vaken hela denna natten och kolla igenom ett gäng Lostavsnitt. Jag har bestämt mig för att gå igenom hela Lostserien, har sett två hela säsonger förut när de väl gick på tv:n men sedan så slutade jag kolla helt plöstligt, minns inte varför men var säkert för att jag bytte rum och inte längre fick in kanaler på min tv. Nu när jag väl ska börja kolla igen så känns det lite tråkigt om jag skulle hoppa in där jag slutade kolla sist då jag inte kommer ihåg allt som hade hänt liksom, så bättre att se om allt men nu när jag har alla avsnitt på datorn så går det ju fort att nöta igenom då det inte är någon reklam eller väntetid mellan avsnitten. Jens och jag hann med att kolla på fyra avsnitt sedan stack han hem.

Själv har jag ägnat natten från att han stack tills nu med att klara ut spelet som Assar och jag spelade på jesper.nu och sedan att skriva blogg och sköta Tribal Wars lite smått. Egentligen borde jag ha skött en stor offensiv på Tribal Wars där enbart jag är anfallare som krigar mot någar stycken men jag får ta det i ett senare tillfälle istället, nu ska jag ta och lägga mig och sova en stund(eller bara ligga och blunda helst men kommer med största sannolikhet somna och säkert inte orka gå upp för att sticka till skolan) innan jag sedan ska till skolan. Natti natt och dröm så sött, ska jag göra. =D

1 kommentarer:

Anonymous dc sa...

Såg färdigt säsong 5 igår, spännande serie är det allt!

18 maj 2009 kl. 16:28  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida