måndag 15 juni 2009

Therese har åkt till England

I fredags åkte jag till Therese som jag skrev i förra inlägget. Det var tänkt att jag och Therese skulle åka in och spela Beachvolleyboll i Örebro tillsammans med Magnus och en tjejkompis till honom som även skulle ta med sig två till "lirare". När vi hade spelat klart var det tänkt att det skulle bli någon liten typ av fest. Dock så blev det regn på lördagen så vi bestämde att vi skulle göra ett försök att få med samma lirare på söndagen istället så Magnus messade med Hanna, som hans tjejkompis hette och hon skötte kontakten med sina två tjejkompisar och så messade jag och Magnus med varandra. Till slut kollade jag vädret på lördag kväll och såg att det inte skulle bli regn förens någon gång efter 18 på kvällen men dock skulle det vara molnigt och bara 16 grader varmt men som de seriösa Beachvolleybollspelarna som Magnus och jag är så tyckte vi att det vädret var kanot, eller kanon som man säger på svenska.

På lördagen vid klockan halv två så åkte vi hem till Therese mormor, som jag för övrigt aldrig kommer ihåg vad hon heter men tror hon heter typ "Märi" eller någonting liknande, för att äta mat och fika lite tillsammans med hennes morbror(kan ha varit farbror) och hans familj. De retade mig för att de tyckte att jag tog en så stor tårtbit av marängglasstårtan, eller vad man ska kalla den. Men sen när alla var nöjda och det fanns massor kvar så nästan tvingade de mig att ta det som fann kvar. :p

På lördagen så var vi även och kollade på folk som skulle på bal i Nora, dock så orkade vi inte tränga oss in bland allt folk för att komma fram och se vilka fina klänningar alla hade utan vi stod bara vid vägkanten och kollade på alla bilar som körde förbi och så såg man ju klänningar på de som åkte nerkabbat och på de som satt bakpå motorcyklar. Medan de andra gick ner och kollade på balen så gick jag och Therese och hyrde en film som vi skulle kolla på ikväll sedan gick även vi ner och kollade.

När vi senare kom hem så åt vi lite mat och tog det lugnt fram tills halv ett på natten då vi tog och kollade på filmen som vi hade hyrt. Det var Pathology och det var en överraskande bra film faktiskt.

På söndagen så tog vi det mest lugnt. Vi var och hälsade på Therese farmor och pratade lite där och fikade lite och så, sedan vid klockan ett då det började bli dags för oss att bli hämtade av Magnus så hade vi åkt hem och gjort oss i ordning. Magnus och hans fader som var chaufför skulle komma och hämta oss här i Nora och skjutsa oss till Örebro. Dock så körde de runt på alla möjliga ställen i Nora utan att hitta rätt men det var ingen större fara för till slut så hittade de oss. Medan Therese och jag satt och väntade på en bänk utanför Ica Punkten så satt det några småbarn och småretade mig med att säga "Långben" och lite sådant. Jag blev otroligt ledsen och bölade som en liten treåring i Therese famn, eller var det kanske så att jag var lika dan som vanligt och inte brydde mig det minsta. Innan jag själv blev retsam av mig så blev jag retad för värre saker och då tog jag faktigt illa upp men det var nog bra det för nu tar jag inte åt mig av någonting angående elaka kommentarer m.m, inte vad jag känner till i alla fall.

På väg till Örebro till Beachvolleybollplanen där tjejerna väntade så ringde jag först min bror och sedan min pappa om vägen dit så att vi skulle hitta rätt och inte behöva gå enda ifrån Sjukhuset genom guidning av Hanna, det är ju minst en kilometer liksom. Vi började med att spela vi utomböldningar emot Hanna och hennes två kompisar men vi varierade lag hela tiden. När vi hade spelat klart så märkte man tydligt vem som hade varit bäst på planen och det var Magnus för han hade inte förlorat en enda match. Jag och Magnus tog ett dopp i sjön - "grusgropen" - och sedan så väntade vi tills Magnus pappa kom för att hämta oss och så fick Therese och jag skjuts hem till Nora igen.

Väl hemma igen så käkade vi lite mat och lämnade tillbaka filmen vi hyrt, Caroline skjutsade oss. Vi handlade även lite smör och grädde och en banan när vi var på affären tidigare och så fixade vi i ordning chokladpudding när vi kom hem. Medan vi väntade på att chokladpuddingen skulle stå och bli klar i kylskåpet så dukade vi fram för kvällsmat men då kommer Therese mamma in i köket och frågar om vi inte var sugna på en pizza så fallet blev att vi åkte ner och handlade pizza. På vägen till pizzerian så gick det en låt på radion som verkligen imponerade på mig, det var en ny låt som jag inte hade hört och den var så otroligt bra att jag bara kände mig helt tvungen att ladda ner, eller ja köpa menar jag så klart, och låten som jag pratar om heter "Ayo Technology" och artisten var "Milow". Sättet att sjunga tyckte jag påminde lite smått om Red Hot Chili Peppers men kändes ändå helt unikt så det var helt underbart. Sedan efter jag och Therese ätit pizza och Chokladpudding så mös vi lite i någon timme eller mer och sedan lade vi oss för att sova.

På måndagen så gick vi upp strax innan halv sex då jag skulle iväg och jobba så tog farväl av Therese då hon skulle åka till England idag på språkresa i tre veckor. Så jag får försöka klara mig utan henne i tre veckor men det ska nog gå bra då jag jobbar för då rullar tiden på så himla fort. =) Therese tyckte det var lite jobbigare att bli ifrån mig i tre veckor än vad jag tyckte så jag skrev ett sms till henne där jag citerade från en låt som heter "Say goodbye" som "Mira Hirasawa" skrivit och texten jag citerade var "you´re too beautiful, to look that sad. Too beautiful to not be happy, not be glad". Fast vad jag skrivit var "You're to beautiful, to look that sad. Beautiful to not be happy not be glad." så missade lite. :p Sedan hade jag även tänkt citera som följande efter då låten fortsätter som följande, trodde jag. "Beautiful oh now I know. Beutiful I'll sing this song 'till you say, good bye.". Men texten lyder visst egentligen "beautiful you´re not alone. Beautiful ´cause I sing this song for you. Say goodbye." så då var det inte lika passade, men ändå. Låten handlar egentligen om att hon måste släppa taget om de som gått förlorade, tror jag. :p Fast först trodde jag låten handlade om att göra slut, haha.

Nej nu är fasen klockan över elva och jag ska upp klockan 04:50 imorgon då jag ska med bussen klockan 06:00 till Örebro för att jobba. Natti natt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida