onsdag 17 juni 2009

Mycket gitarr har det blivit

Igår tisdag
Igår så började jag dagen med att åka till jobbet och skötte alla sysslor som vanligt. Sedan när jag slutade klockan 12:40 så tog jag det lugnt och sansat ner till resecentrum, på vägen dit köpte jag först två drickor och några S-märken och sedan gick jag och tog ut lite pengar. När jag väl kommer ner till resecetrum så ser jag ett tåg men är inte säker på om det är mitt och jag vill ju inte börja springa som en tok och skämmas för att komma fram och se att det är ett tåg till Hallsberg liksom. Så jag fortsatte gå men dock väldigt fort och sedan när jag lade märke till att det verkligen var mitt tåg så blev det att börja springa som en tok och konduktören hade "låst" alla dörrar utom den han själv stod vid och skulle just till att stänga även den och bege sig iväg men då får han syn på mig och väntar. Ibland ska man ha tur. För hade jag missat det 13:00 tåget så hade jag tagit och väntat till klockan 15:20 bussen för att 14:20 bussen inte går längre.

När jag kom hem så tog jag det lite lugnt dels ute i solen och även inne på mitt rum tillsammans med min gitarr och en film som heter Deliverance. Anledningen till att jag kollade på den filmen är för att det finns ett så himla skönt gitarr/banjo stycke som kallas "Dueling Bajnos". Sedan så hörde Jens av sig och frågade om han fick kolla förbi 10min innan han skulle sticka på träning, detta gjorde han enbart för att han ville umgås med mig senare på kvällen då han brukar göra så och det brukar fungera. Medan Jens var iväg så käkade jag lite mat och så spelade jag gitarr och kollade klart på filmen Deliverance. Sedan när Jens tittade hit efter träningen så gick vi hem till honom då jag skulle hjälpa hans mamma med hennes hemsida. Då stack Jens iväg och käkade pizza med sin träningskompis och sedan när jag hjälpt klart Maud med hennes hemsida så stack jag och Jens hem till mig och kollade på tre Lost avsnitt. Vi har nu hunnit se klart på första säsongen och ett avsnitt till, dock är det fortfarande lite småtråkigt att kolla då jag sett hela första och andra säsongen för ett bra tag sedan när det gick på tv men jag kommer ihåg alldeles för mycket ifrån den serien. =( Sedan så var klockan läggdags.

Idag onsdag
Idag var jag ledig så gick inte upp förens halv elva vilket ändå kändes som försent då jag tänkte på att jag måste lyckas gå och lägga mig i tid för att orka upp klockan 04:50 imorgon bitti då jobbet kallar igen. Imorgon är min sista jobbdag på ett tag, jag är ledig fredag och även hela nästa vecka, i alla fall som schemat ser ut för tillfället. :p

Fram tills att solen gick i moln vilket jag inte riktigt minns när det var men tror det var runt klockan två halv tre så satt jag ute och spelade gitarr och solade. Sjöng dock inte lika högt som jag gör när jag sitter inne på mitt rum och spelar gitarr men det är ju kanske inte så konstigt då sångrösten inte är på topp, men jag tycker om att sjunga så gör det i alla fall. :D

När solen gick i moln så gick jag in på rummet och började kolla på några Prison Break avsnitt och hann med att se en sex avsnitt så nu är säsong 4 avklarad och det är dags att vänta tills säsong 5 börjar, dock tror jag inte att det kommer bli någon sådan för slutet som kom var inte utformat så och sedan så var sista avsnittet som kommit ut inte riktigt ett avsnitt utan en film som hette "The Final Break" så tror som sagt inte att det kommer någonting mer nu.

Nu är klockan 20:30 och jag har tänkt att försöka somna direkt efter jag skrivit klart i bloggen. Jag tänkte dra igång en film men så när jag skulle leta upp en som jag kunde ta och kolla på så visste jag inte vad jag var sugen på och kom fram till att jag var nog inte sugen på film alls. Jag funderar även på om jag kanske ska ta och spela gitarr en stund men då vet jag att jag kommer fastna och så kommer klockan dra iväg för mycket, sedan så har jag även ont i fingrarna. Visserligen inte för ont för att spela men jag vill ju ge fingrarna sin tid att bygga på med lite tjockare hud så att jag slipper få ont senare. Jag har precis blivit av med ett lager skinn så nu när jag spelar så känns det som om jag håller på att slita ut det nya skinnlagret på en gång då det inte fått bli helt färdigt innan jag sliter ut det på nytt.

Nej nu tar jag och dricker lite vatten och sedan lägger jag mig och sover, ha det fin fint alla trevliga läsare och sov så gott ni också när ni väl ska sova. =)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida