onsdag 3 juni 2009

Länge sedan sist, bör bli bättring

Missat att skriva på ett tag nu men tänkte komplettera det med att skriva om de flesta dagarna men blev så jävla trött på att skriva på slutet så blev inte så mycket om dagarna utan bara lite kort om vad jag hittade på. Och våga bara klaga på mig att jag skrivit för lite så länge du själv inte skrivit mer i din blogg än mig på så kort tid som jag skrivit. Dock får du gärna klaga över att det slarvats med att jag inte skrivit på så lång stund men det blir lätt så, när man väl missat två dagar så är det lätt att man missar flera dagar.

Torsdag
Dagen började jag rätt så sent, gick upp runt klockan 13:00 har jag för mig, varav att jag tog det lugnt ett tag tills jag blev tvungen att gå med hunden. Då det var söndag idag, det var helgdag så torsdagen blev till söndag, så kom mamma och sade att jag skulle gå med hunden på eftermiddagen istället för på kvällen. Dock tyckte inte jag att det stämde då vi aldrig kört så förut och att jag tvingats gå med hunden två gånger en dag för att jag tänkte på det sättet så när jag sade det till henne sade hon bara ”Det är söndag för att du ska få komma ut och gå och få lite frisk luft.” sedan gick hon bara så att inga kommentarer på det skulle kunna få komma att höras. Precis som vanligt så blev jag grinig på henne som jag alltid går när hon kör ”jag bestämmer stilen” och säger någonting och sedan bara går ifrån mig.

Hur som helst så gick jag med hunden och sedan städade jag svinet innan Monny kom klockan kvart över sex på kvällningen ungefär. Monny började med att kolla igenom mina magickort efter kort som kunde passa in i hans lekar och sedan kom mormor hit och ville bjuda oss på pizza så det var precis vad det fick bli. Själv valde jag att käka en pizza som hade Tomat, Ost, Skinka, Bacon och Lök på sig. Efter pizzan så kollade han mera på mina kort medan jag mest satt och tittade ut i himlen, fast inne på mitt rum.

Sedan blev det att spela lite magic och vi spelade väl några timmar och efter det så kollade vi på SvenskaMagic.com och beställde några kort ifrån andra på den hemsidan. Vi satt och kollade och beställde kort på nätet fram till klockan 05:00 på natten då vi gick och lade oss. Vi hade nu hållt på i tio timmar i sträck med enbart magic om man räknar bort att vi åt pizza i en halvtimme.

Fredag
Monny och jag vaknade upp vid 11:30 och låg kvar och chillade fram till 12:30 då vi tog och gick upp och käkade lite frukost. Nörden Monny åt bara någon frukt och lite Frosties om jag inte minns fel och jag tyckte i mig ett par mackor och en stor kopp tea m.m. Frukost är ju den godaste mattiden liksom, haha.

Sedan så tog jag och skötte Tribal Wars en stund med Monny kollade lite mer kort på SvenskaMagic. Sedan spelade vi lite mera innan det var dags att sticka iväg till bussen klockan 16:30 för att jag skulle in till Örebro och träffa Therese och Monny skulle hem. När vi gick här hemifrån så var det strålande solsken vilket det även var igår så Monny hade tagit Shorts och T-shirt och jag själv valde visst tofflor, Jeans och T-shirt plus även en långärmad. Väl på bussen emot Örebro så spöregnade det nästan hela vägen vilket gjorde att man ångrade sig lite på vilka kläder man tagit på sig. Monny klev av vid Hovsta då det är där han bor, han hade tre kilometar att gå i spöregnet och jag åkte med enda in till Resecentrum inne i Örebro. 100 meter ifrån Resecentrum så regnade det fortfarande lika mycket men när jag sedan klev av bussen så hade det slutat regna och 30 sekunder senare så började solen titta fram igen. Jag gick där och kände mig som en gud nästan, eller rättare sagt som en klant/fjolla då jag nästan var den enda inne i Örebro som inte hade jacka på mig och sedan hade jag ju tofflor också när det precis hade spöregnat. Sedan gick jag upp emot SF bion och mötte Therese på bron sedan gick vi upp till Elite, Stora Hotellet där tydligen Therese släkt väntade utanför. Smartskaftet jag själv hade tagit tofflor så fick typ skämmas men det gjorde inte så mycket för lika glad var jag för det. Anledningen till att vi var där var för att Caroline, Therese syster, skulle gå på balen och man skulle tydligen ta massa kort m.m. innan de gick in.

När vi var klara så åkte vi hem till Therese och så chillade vi framför tv:n en stund innan det var dags för lite färskpotatis och kött uppe i köket. Efter det så tror jag inte att vi hittade på någonting speciellt direkt utan tog det bara lugnt och gick sedan och lade oss.

Lördag
Morgonen började med att vi vaknade av Therese väckarklocka och så gick vi upp och åt frukost, sedan när hon åkt iväg till jobbet så tog jag och satte mig vid datorn nästan på en gång och där blev jag sittandes hela dagen tills hon kom hem igen. Jag är lite smått av en datanörd kan man tycka med det gör ingenting för jag gillar att sitta vid datorer. Jag installerade Spotify på deras dator då Therese ville att jag skulle göra det och sedan satt jag vid TW en stund och så skickade jag lite mail och satt inne på Svenska Magic en del.

Medan Therese var och jobbade så lagades det ordning Ungspannkaka här hemma som jag, Ann-Britt och Gunnar käkade. Ann-Britt och Gunnar är Therese föräldrar. Efter maten så blev det kaffe och lite mera dator tills sedan Therese kom och fick stressa som en tok för jag och Ann-Britt lurade henne lite att bussen gick tidigare än den gjorde. Jag och Therese skulle hem till min broder och grilla och festa lite och bussen vi skulle med var ett måste annars hade vi fått vänta i två och en halv timme extra så jag stressade på Therese så mycket som det bara gick, fast detta mest för att det var roligt. Jag tror det tog tre minuter för henne att duscha, hihi. Sedan så tog jag och njöt av min New Castle, Brown Ale medan Therese gjorde sig klar. Sedan när hon var färdig så var det över en halvtimme kvar tills vi skulle gå till bussen så vi tog det lite lugnt fram till dess. Sedan så gick vi ner till bussen och när den väl kom så klev vi på och satte oss och lutade oss tillbaka för att sova ungefär. Jag tror jag somnade till en kortis vilket inte gjorde helt fel för jag var lite små pömsig.

Väl hemma hos min broder så stod grillningen i full gång. Min bror hade köpt med kött och dricka till mig och Therese, dock så gillar ju inte Therese öl och så är hon ”bara” 15 år så hon fick dricka ”kärringdricka”, hehe. Vi åt mat och killarna började sakna tjejerna som skulle komma, även jag och Fern som redan har flickvänner och även våra flickvänner saknade nog tjejerna som skulle komma. Detta för att en fest blir oftast roligare och trevligare om det kommer mer blandat av de två könen som finns. Sedan ringde kvinnorna, det var Elins kompisar, och berättade att det hade bestämt sig för att inte komma utan de skulle iväg på annat. Men då tog Burre, en av min brors kompisar, telefonen i sin hand och övertalade dem att komma. Haha. Så till slut så kom de och vi körde lite drickaspel och satt och pratade och körde även lite Twister m.m. Tror inte vi hittade på någonting speciellt på hela kvällen direkt men vi hade trevligt ändå.

Sedan någon gång vid halv ett eller så ja då stack alla hem varav Therese, jag, min bror och en annan tjej kvar hemma hos min broder då Therese och jag skulle med en buss som gick vid 01:50 och tjejen stod under min brors ansvar, som man säger. Jag och Therese var inne i vardagsrummet och min bror och Linnea, är jag ganska säker på att hon hette men om inte så hette hon Linn, var inne i köket(sovrummet kanske jag borde säga då de höll till i min broders säng). Sedan vid 01:40 så stack jag och Therese iväg till bussen och jag märkte att vi skulle få lite halvsvårt att hinna med bussen då klockan drog iväg mer och mer. Sista biten sprang, eller snarare joggade, vi till bussen och vi hann precis med den om man ska säga att vi satsade på den tiden som bussen skulle gå. Dock så tjafsade tjejen framför oss med busschauffören om att hon skulle få ta med sin cykel på bussen men busschauffören sade nej för att den här sena bussen inte hade någon cykelhållare bakpå men tjejen tyckte då att hon kunde ta med cykeln inne på bussen vilket inte var så populärt så det slutade med att hon lämnade cykeln utanför för att låta den bli snodd dagen efter istället.

Väl på bussen så satt jag och Therese bakom Björk, en av killarna som var med hemma hos Timothy idag och jag känner honom från att jag har spelat Ultimate tillsammans med honom. Om du inte vet vad Ultimate är så är det i alla fall en frisbeesport som spelas ungefär som Amerikans Fotboll, två lag och det går ut på att fånga bollen/frisbeen i motståndarens målzon. Man passar runt frisbeen i laget och man får inte springa medan man håller i den. Hur som helst så satt Therese och jag och irriterade Björk lite smått genom att dra och stryka honom i håret så han hade lite svårt för att somna, hihi. Sedan när jag och Therese väl kom hem så lyfte jag upp henne på bordet och då bordsskivan var utfälld så hamnade all tyngd där och bordet tippade över varav Therese hamnade på golvet och två glas slog i golvet och gick sönder. Sedan rann det lite öl över en av mina Magiclekar så några kort i den leken ser nu ut att ha varit med i alla tider då de blivit halvt trasiga. Dock inga värdefulla kort så det gjorde inte direkt någonting. Sedan lade sig Therese och jag och sov.

Söndag
Idag vaknade man upp bredvid Therese och hon tog och åkte hem redan klockan 13:05, riktigt varför minns jag inte direkt men hon ångrade sig att hon åkt hem så tidigt iallafall. Sedan lite senare så tittade min bror och Magnus förbi i alla fall och vi tog och spelade en del gitarr och stod även och duttade/passade med en beachvolleyboll här utanför på gårdstomten. Magnus hade med sig sin egna gitarr så vi spelade lite tillsammans och Magnus visade mig låter Flickan och Kråkan av Diapsalma och hur den skulle spelas på gitarr. Så jag satt och övade som en tok på den låten. Sedan köpte vi även glass och allt detta höll vi på med på grund av att vi väntade på Fern som var och käkade mat hemma hos Elins farmor och farfar. Klockan 16:00 kom Fern i alla fall och vi stack ner till Prästryggen och spelade lite Beachvolleyboll några timmar. Sedan blev det lite bad, dock inte länge alls och sedan åkte vi hem till mig igen och Fern stack hem till sig för att duscha och så. Medan vi väntade på att Magnus och Timothys tåg hem skulle gå så spelade vi gitarr och drack lite kaffe.

Sedan stack Magnus och Timothy till tåget och en stund senare kom Fern över och vi gjorde lite mera kaffe. Fern stannade kvar till klockan 03:00 på natten och vi hade hållit på med Magic hela kvällen, dels spelat och även byggt lekar m.m. Fern byggde dock Magiclekar av mina kort och han använde sig utav några av mina rarekort så hans lek blev bättre än min. Vet du inte var rarekort är så kan man säga att de är bättre än common och uncommonkorten ungefär.

Måndag
Vaknade upp och blev lite glad då några nya Magickort hade kommit som jag beställde i torsdagskväll när Monny var här. Jag ägnade lite tid åt att lägga in de nya korten i mina Magiclekar och sedan tittade Fern förbi och då blev det kaffe och lite Magic. Sedan tog vi en promenad med hunden och runt klockan fem så stack Fern iväg, kommer inte ihåg vad han skulle iväg på.

Jens ringde och ville leka och väntan på honom blev lång precis som vanligt. Medan jag väntade på Jens så ringde Robin som hade tråkigt och så gick jag ut till hans bil för att snacka lite med honom, sedan körde vi en vända med bilen medan vi snackade lite allmänt om allt och sedan släppte han av mig här hemma igen. Fortfarande ingen syn av Jens och jag tog och fortsatte spela gitarr som jag även gjorde innan Robin ringde mig. Spelade gitarr resten av kvällen och sedan vid halv ett på natten så kom Jens förbi och vi spelade ett Tower Defence-spel på Jesper.nu i ungefär två timmar sedan var det dags att sova för jag skulle till skolan imorgon.

Tisdag
Vaknade upp och tog och åkte till skolan med 10:55 bussen. Väl på skolan pratade jag med min lärare som jag har C# tillsammans med och jag fick veta att jag skulle få MVG i betyg, sedan kollade jag min mail och fick reda på att jag även får MVG i min andra programmeringskurs. Jag förstår inte hur detta gick till för jag har inte direkt visat dem någonting jag gjort, hehe. Så det sade jag till henne som jag pratade med att jag förstod inte hur hon kunde ge mig MVG för hon har ju inte fått sett någonting av vad jag gjort och vad jag kan men hon sade bara att hon kände på sig att jag kunde mycket, ungefär.

Sedan åkte jag upp på stan och köpte presenter till Therese då hon fyller år om lite mindre än en vecka. Sedan begav jag mig hemåt och hemma blev det väl mest gitarr och så skickade jag även in mail till min programmering C# lärare för att visa henne lite mer saker som jag gjort fastän hon redan sagt att jag skulle få MVG.

Sedan på Kvällen så kollade Jens förbi och vi kollade på fem Lost-avsnitt.

Onsdag
Idag tog jag det lugnt mest hela dagen förutom några timmar när jag åkte in till stan och tog bort min tandställning och i väntan på min tid gick jag runt på stan och letade efter ett par ”flashiga” strumpor som jag kunde köpa. Vill ha ett par som är värre än de som Magnus och jag redan har. På kvällningen kom Jens förbi och vi kollade på fyra Lostavsnitt. Bortsett från det så har jag spelat massor med gitarr idag, både innan jag åkte till Örebro och efter.

Torsdag
Åkte in till Örebro även idag och hämtade en skena som jag ska sova med i käften för att inte tänderna ska glida tillbaka. Hade lånat busskort av Assar då jag tappat bort mitt egna och han inte behövde sitt. Sedan så kollade jag även lite efter en affär som hade en par Converseskor men hittade inga sådana. Jag hade inte tänkt köpa ett par utan bara kolla vilken storlek jag hade så att pappa kunde köpa ett par åt mig i present.

Idag så kom Fern hem till mig och han satt vi Tribal Wars och jag spelade gitarr. Sedan så kom Magnus hit dock rätt så sent, klockan var 21:50 och Fern och jag satt på pizzerian så Magnus mötte oss där. Sedan gick vi hem till mig och spelade en del Magic då Fern gjort en lek av mina kort och Magnus hade med sina egna lekar. Sedan stack Fern hem och Magnus och jag lade oss för att sova.

Fredag
Idag så gick vi upp runt tolv och Magnus stack iväg för att träna i Lindesberg. Sedan kom Timothy och Fern hit, min bror har nu fått körkort så idag så åkte han bil istället för att ta tåget. I väntan på att Magnus skulle komma hem hit igen ifrån träningen så att vi kunde spela Beachvolleyboll så åkte min bror, Fern och jag ner till Prästryggen och kastade lite frisbee. Sedan när Magnus kom åkte vi och hämtade honom och lite vatten sedan stack vi ner och duttade lite med beachvolleybollen tillsammans med Björk och Linus Strandkulle. Efter inte allt för lång stund blev Beachvolleybollplanen ledig så då tog vi och spelade i några timmar. När vi kände att vi hade spelat klart så tog vi och badade lite, Magnus och jag tog bara ett dopp och Fern kollade på. Min broder däremot badade en lite längre stund. Sedan stack jag och Magnus hem till mig och spelade massor med gitarr och Fern stack hem till sig och min bror åkte hem till sig i Örebro.

Lördag
Magnus tog och åkte hem runt klockan två ungefär och jag tog det lite lugnt tillsammans med min gitarr och datorn fram till klockan fyra ungefär då jag tog tåget in till Örebro och skulle sedan vänta på en buss till Nora för att åka till Therese. Dock hade jag inte kollat upp en passande buss så jag fick vänta i två timmar på den jävla bussen. Så hade lika gärna kunnat ta ett senare tåg ifrån Frövi och ändå hunnit med 18:15 bussen till Nora.

Väl i Nora så kollade vi lite på tv och käkade lite mat och så. Sedan lade vi oss och sov.

Söndag
Gick upp på morgonen och Therese åkte och jobbade. Idag skulle det vara kalas för Therese så hennes släkt kom i två omgångar. Först kom ”pensionärerna” och då var inte Therese hemma. Själv satt jag och var social hela tiden tills Caroline tyckte vi skulle åka in och köpa glass av Therese. Therese jobbar på Noraglass och säljer som ni kanske förstår, just glass. Jag bad om att få det godaste så Therese skickade på mig en stor strut med alla fyra smaker i och jag som inte var så sugen på glass tryckte i mig den.

Sedan slutade Therese och vi gick och köpte en blomma till deras moder då det var morsdag idag och sedan åkte vi hem. Therese åkte moped och Caroline och jag tog bilen tillbaka. Väl hemma så stack Therese och duschade och hon kom lagom ut för att vara social när ”pensionärerna” skulle åka. Men pensionärerna så menar jag mormor och farmor m.fl. Sedan efter inte allt för lång stund så kom hennes kusiner med familjer och vi fikade ännu mer och käkade mera mat. Therese öppnade presenter till höger och vänster och sedan åkte även de gästerna. Sedan kom Therese pappas kompis över och hade med sig presenter till Therese även han. Göran, som han hette, jobbade som körskolelärare så han hade med sig körskoleböcker och så fick Therese även tre körlektioner med honom.

När han stack så gick Therese och jag ner i källaren och kollade på tv och Therese somnade så sedan väckte jag henne och så gick vi upp och lade oss för att sova.

Måndag
Idag fyllde Therese år så på morgonen fick hon en present av mig och det var två teakoppar, vilket hon inte visste var att jag även hade en till present som jag skulle ge henne senare. Sedan efter lite frukost så gick jag och lade mig och sov vidare och gick inte upp förens klockan 13:00 tror jag. Då blev det att sola tills Therese kom hem och sedan så fikade vi och så. Sedan kom henne föräldrar hem och klockan fem sex så åt vi mat och Therese fick sina presenter. Då fick hon även den andra presenten som jag hade köpt vilket var en parfym, hon verkade nöjd med den i alla fall. Då kom det vanliga tramset om att ”du hade inte behövt” och jag svarade bara med ”nej jag vet” ungefär, hehe.

Sedan åkte Therese lite bil med pappa sin och sedan blev det jordgubbar, glass och grädde senare på kvällen.

Tisdag
Vaknade upp av väckarklockan och gick upp och käkade frukost tillsammans med Therese. Sedan gick vi upp på ”stan” till en busshållplats nära hennes skola som jag skulle åka från. Sedan gick Therese till sin lektion och jag klev på bussen när den kom. Jag åkte till skolan och idag var det IT-battle vilket är en tävling mellan John Bauergymnasiet och IT-gymnasiet vilken vi vann. Själv var jag med på en webbdesigntävling och det var riktigt stressigt.

Sedan åkte jag hem med 14:25 bussen och hemma blev det lite gitarr och sedan tittade Fern över och jag spelade mer gitarr medan han satt vi Tribal Wars. Sedan spelade vi lite Magic. Sedan på kvällningen började jag bli trött och lade mig för att sova och sade till Fern att det var läggdags, dock stack han inte utan han satt vi min dator och var inne på Tribal Wars och skickade iväg massa attacker. Jag började bli trött på honom för att han aldrig åkte hem så låtsades sova och sedan till slut stack han, tror han stannade nästan en timme efter att jag sade att det var läggdags och tagit av mig kläderna och lade mig för att sova. Usch…

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida