lördag 16 maj 2009

Beachvolleyboll och sedan bio

Dagen började med att jag körde en lite ovanlig taktik på morgonen när jag vaknade. Jag vaknade och tänkte först lägga mig och blunda en kortis extra precis som vanligt, vilket alldeles för ofta leder till att jag somnar om, men istället så satte jag mig upp i sängen som om jag blivit skjuten ur en kanon eller fått ett getingstick eller någonting vilket inte var helt tokigt för strax efter började jag piggna till och så gick jag upp och drog igång datorn för att bygga mur i de två byar jag kanske lyckades adla inatt på Tribal Wars, dock hade jag bara adlat en enda by och den hade Vinc3nt(min ledare), som jag satte som KÖ igår innan jag gick och lade mig i hopp om att han skulle gå upp tidigare än mig, redan gjort. Så jag tog istället och chillade lite och drog igång kaffebryggaren för att brygga kaffe att ha med mig i termos till skolan precis som vanligt sedan gick jag in och borstade tänderna och så stack jag till bussen.

På skolan hade jag elkunskap och det rullade på fin fint precis som det borde, dock jobbade jag inte så värst mycket förens i slutet av lektionen då jag skrev en rapport angående en krets som jag under denna och förra lektionen byggt ihop. Själva kretsen skulle bli en metalldetektor som visade sig inte fungera för varken mig eller de två andra som byggde samma krets men det gjorde ingenting för att jag var ändå nöjd med arbetet av kretsen. Visst var jag kanske inte så nöjd med resultatet av kretsens funktion men jag var nöjd med det långsiktiga att jag nu har lärt mig att inte vara lika "rädd" för att löda som jag annars kanske skulle ha varit. Under lektionen satt även jag och Monny, Simon som han heter och han är en klasskompis till mig, och diskutera lite allmänt om Magic och olika kort och kombinationer som vi tycker om eller som vi tycker är bra. Så själva lektionen kändes också lyckad på grund av det då jag hade haft rätt så trevligt ändå. Sedan var det dags att ta bussen hemåt vid 12:20 och trevligt nog så åkte Magnus med samma buss så hela resan hem så satt han och jag och jag och snackade massa skit och hade lite allmänt trevligt precis som man ska ha det här i livet.

Väl i Frövi så började vi med att gå till Pizzeria Picasso för att käka lite pizza och träffa resten som skulle vara med och spela Beachvolleyboll idag. Jag kände mig inte så sugen på en hel pizza fastän jag bara ätit en macka i skolan klockan 10:00 och så druckit lite kaffe så Magnus var snäll och delade med mig. Dock var det väldigt onödigt för både Magnus och jag var sugen på mer pizza efteråt så vi ångrade lite att vi bara hade delat på en. Men vi tjänade ju lite pengar på det och det är väl så man får se det om man ska kunna hitta någonting positivt i att vi delade. Det negativa är väl att vi inte ökar lika mycket i vikt av en halv pizza. ;) När vi hade ätit klart så åkte några ner till Volleybollplanen medan Magnus, Fern och jag stack hem till mig för att hämta vatten och så skulle jag byta om och även ta med handduk utifall vi skulle bada. Sedan åkte även vi ner till Prästryggen för att "joina" de andra.

Väl nere på Beachbolleybollplanen vid Prästryggen, som är Frövis badstrand och camping, så väntade de andra med glatt humör och vi drog igång och började spela direkt. Egentligen tycker jag det nog är roligast om man är 4st som kan spela lagom bra så att man får igång ett bra spel istället för som idag att man är några som är halvduktiga och några som är "totalt-kassa" liksom. Vi fick inte igång något bra spel på hela dagen och sedan kommer Therese som jag trodde skulle vara riktigt dålig men även hon hade en dold talang, eller jag hon var bättre än jag hade förväntat mig i alla fall men sedan emot slutet på spelet innan folk skulle bege sig hemåt och vi fick lägga ner så kom hennes dåliga sida fram och hon spelade inte alls lika bra som hon gjort i början längre. När några personer åkte hem så gick vi andra ner för att bada men det var bara jag, Therese och Fern som vågade oss ner i vattnet medan Magnus och Johan satt som två frågetecken och undrade hur i helsike folk kunde bara såhär års. :p Sedan skjutsade Fern hem mig och Therese till mig och sedan Magnus och Johan till tåget innan han själv skulle bege sig in till Örebro för att träffa Elin.

Hemma hos mig så tog jag och Therese det bara allmänt lungt, med andra ord så satt jag framför Tribal Wars en stund samtidigt som jag njöt av en kopp kaffe medan Therese började vara extra mysig för att jag skulle kryssa ner Tribal Wars. :p Men man kan ju inte vara romantisk hela tiden liksom utan någon måtta får det vara, ska man spela Tribal Wars överhuvudtaget så måste man vara lite nördig annars kan man lika gärna strunta i det. Och strunta i det vill jag ju inte då jag inte skulle få någonting roligt att göra på fritiden, dock undrar jag över hur det kommer att gå på sommarlovet med Tribal Wars. Jag har ju inte tid att sitta vid Tribal Wars lika aktivt när jag jobbar så jag får helt enkelt hoppas på att jag inte får så mycket anfall emot mig och så kanske ta någon natt här och där då jag lägger mig och sover några timmar efter jobbet och så adlar hela natten istället för att sova då. Hur som helst så tog Therese en dusch och så åt vi mat, det bjöds på spagetti och köttfärssås, m.m. innan vi skulle åka med tåget in till Örebro för att gå på bio.

Änglar och Demoner var filmen som vi idag hade bestämt oss för att gå och titta på. Själv är jag inte så mycket för bio då jag tycker det är mysigare att ligga hemma i en soffa eller en säng och kolla film istället men Therese hade ju köpt presentkort åt mig som alla hjärtans dags present medan jag inte köpt någonting till henne så jag kände mig så illa tvungen att följa med. När vi kom in till Örebro så hade vi 50min på oss att göra precis vad vi ville, eller som jag brukar säga, 50min på oss att göra absolut precis ingenting. Så vi gick upp på stortorget och satte oss på en bänk och tog det lugnt medan jag satt och förklarade för Therese, eller snarare berättade min gissningar, angående var alla som gick förbi hade varit och var de skulle idag. Hehe. Sedan gick vi och köpte lite godis innan vi till sist begav oss in på bion, Therese ville inte förhandsboka så självklart så var de enda plaster som var kvar två mittenplatser på första raden och två platser på kanten på andra raden så vi valde att sitta längst fram i mitten och kolla uppåt så pass mycket att nacken nästan värker fortfarande. Dock bygger de ju biosalongerna lite snällare nuförtiden så det var ju ingen större fara egentligen. Sedan efter bion så gick vi ner till resecentrum varav Therese blev hämtat av sin mamma, bortskämd som hon är angående att få skjuts och bli hämtad hela tiden, och jag själv fortsatte hemåt till min broder som jag hittade sovandes i sin soffa. Så pratade lite med honom, och då menar jag verkligen lite för han somnade om hela tiden då gossen var lite trött i mössan, och så kollade vi även lite grann på film. Sedan när han började snarka så lånade jag hans gitarr och satte mig inne i köket och kinkade lite för mig själv och sjöng vilket aldrig är helt fel. Anledningen till att jag gick hem till min bror var att första bussen som gick var nattbussen som går klockan 01:50 så jag hade över två timmar på mig att göra precis ingenting efter att jag lämnade Therese till hennes mamma.

Nu när man kommit hem igen och försöker smälta dagen på ett bra sätt då den verkligen känns otroligt lyckad, vilket inte många av mina dagar gör, så har jag inte gjort så mycket utan mest kollat Tribal Wars och pumpat mur i två småbyar som jag adlade medan vi var och kollade på bio. Sedan tänkte jag speja resten av "dunder00"'s byar vilket resulterade i att jag upptäckte att han nu blivit för liten för att jag skulle få anfalla honom så jag får hoppas att han bygger upp sina byar lite smått, vilket jag inte tror att han kommer då han anföll mig med sina försvarstrupper vilket är ett tecken på att killen givit upp sin Tribal Wars karriär i den här världen och får testa på nytt när nästa värld/server kommer upp vilket lär bli runt midsommar har jag hört från administratörer jag känner. Nu börjar jag bli riktigt trött och stel i fingrarna efter allt skrivande och får nog ta och ge mig här då detta är var min dag når sitt slut. Nu blir det läggdags och det ska bli otroligt skönt att få sova några timmar. Känner mig inte trött dock men känner mig riktigt sugen på att bara lägga mig i sängen och inte göra någonting så det får bli att ligga och fundera på lite olika saker en stund och sedan spotta ut snusen och ta och sova. Sakerna jag kommer fundera på kommer troligtvis bli mestadels Magic om hur jag ska bygga ihop min discardlek och även vilka andra av mina lekar som ska läggas ner för att jag ska få ihop lite mer byteskort och så och även för att kunna få lite kort att kunna använda i nya lekar, sedan kommer jag nog tänka lite smått på Tribal Wars också men inte om själva spelet i sig då det inte finns någonting att fundera över direkt utan det blir att tänkta vad för typ av sKript jag kan göra och hur jag ska göra dem. =) Klaga inte på att jag skriver för lite är du snäll, jag är stel, trött och kall om fingrarna.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida