torsdag 14 maj 2009

Argumenterade med Elohim som ville få mig att byta mobiltelefonoperatör

Igår gick jag ju och lade mig vid 21:30 eller om klockan hann bli 22:00 som jag igår skrev men otroligt nog så lyckades jag försova mig i morse. Vaknade inte förens strax efter elva på morgonen vilket var för sent för att åka till skolan, så det blev att skolka idag också. Så himla illa för har ett gäng uppgifter som behöver göras. Så istället för att gå upp där vid elva-tiden så tog jag och somnade om istället för att sedan vakna vid halv två ungefär och då satte jag mig vid datorn, för så sent får man tusan inte äta någon frukost.

Jag började dagen med att skriva/redigera min rapport om EU för att kunna locka fram ett G i samhällskunskap men hann inte så långt förens Fern ringde och sedan kom förbi på en kopp kaffe. Vet inte hur länge han stannade fastän jag först sagt åt honom att jag inte hade tid då jag var tvungen att plugga. Hur som helst så fortsatte jag med rapporten när Fern hade stuckit och lyckades efter inte allt för lång stund bli klar med den. Jippi! Så skickade jag den till Marie Rundström som är min samhällskunskapslärare och bad om att hon skulle skicka fler uppgifter som jag behöver göra för att nå ett G i samhällskunskap men hon svarade inte så jag får väl ta och hämta uppgifterna själv på fredag istället eller be någon polare skicka dem imorgon för imorgon ska jag jobba hemma, och för en gångs skulle betyder "jobba" just "jobba" och inte "skolka" som det brukar. Jag måste programmera lite C# program så att jag kan få något bra betyg i det ämnet och sedan finns lite andra ämnen som också måste bli avklarade. Får se till att gå upp i tid imorgon även om det kommer bli svårt då klockan redan nu är 04:20 liksom.

Dagen har jag ägnat åt Tribal Wars, EU rapporten, kaffe och så lite Magic. Satt och lade in en till bunt av mina kort på min "have" inne på Svenskamagic och så har jag även lagt in ett gäng kort i en pärm, dock bara rare(mer sällsynta kort som oftast har högre värde och är bättre) i en pärm för att få lite mer ordning om jag väl ska byta kort med folk. Sedan satt jag även och kollade igenom en del vad mina kort gör för någonting och letade efter några speciella kort till min discard-lek men hittade de inte. Jag har väl säkert bytt bort de korten eller bara slarvat bort dem någonstans så jag satt idag och lade in kort som jag behöver för att kunna bygga ihop den leken på nytt på min "want" på Svenskamagic och hoppas att någon/några nappar. Om inte så får jag sitta och leta upp spelare som kan tänkas byta bort dem.

De närmaste dagarna har jag tänkt att lägga in alla mina nyare kort(de som är från de senaste expansionerna på den tiden då jag körde) då det är lite större chans att folk vill byta till sig sådana. Sedan har jag även tänkt lägga in mina lekar så att folk ska kunna kolla igenom dem och även kommentera om de tycker att jag saknar några kort som skulle passa in i dem.

Jag pratade även med en kille som jag lärt känna lite smått ifrån Tribal Wars värld två på msn. Han har aldrig varit den som börjat skriva tidigare så jag förstod direkt att någonting var lurigt. Hans första fråga var "Är du 18år?" ungefär och det var jag ju. Sedan skrev han att han börjat jobba som försäljare och vad han sålde var då mobiltelefon abonnemang åt Glocalnet. Så Elohim satt och kom med argument, dock sade han samma sak hela tiden ungefär, medan jag kom med motargument, vilka jag nästan aldrig fick svar på förutom att han skrev "well" och kom med sina egna argument angående helt andra saker. Nej Elohim har ett och annat att lära sig gällande försäljning och vilka argument han ska använda m.m. för att kunna få några abonnemang sålda, dock får han svårt att lyckas sälja till mig även fall han blir duktig då jag är väldigt nöjd med Halebop som jag har nu då det är det billigaste alternativet för mig sålänge de jag pratar länge med använder Halebop för då ringer man gratis. Jag hade en sak att stå fast vid hela tiden som motargument till Elohim och det var att jag bara ringer för runt 60-70kr varje månad just nu så att skaffa ett abonnemang hos Glocalnet där jag får betala 99kr i månaden var inte att tänka på. Dock så frågade jag honom hela tiden om vilka nackdelar som fanns m.m. medan jag själv bara skrev alla fördelar som Halebop har. Det största felet som Elohim gjorde var att inte vara påläst angående min telefonoperatör, i detta fallet Halebop, vilket gjorde att han hade svårt att komma med argument som klankar ner på Halebop så istället fick han komma och säga vad Glocalnet hade som var så bra. Jag skrev till honom att jag gillade att argumentera och att han inte skulle lyckas sälja till mig men att han gärna fick fortsätta försöka utifall han också tyckte om att argumentera så det blev att vi fortsatte en stund till. När jag väl får argumentera emot en försäljare så blir jag lite sugen på att själv försöka sälja någonting men då jag inte har någonting att sälja så blir det svårt, dock frågade jag Elohim om inte han skulle ta och skaffa Halebop på grund av bla bla bla. Hehe, det tyckte jag var lite roligt men han verkade inte så värst sugen. Jag förstår inte varför, hehe. Hur som helst så gick sedan Elohim och lade sig, sa han i alla fall, och så fortsatte jag med Tribal Wars.

Natten har jag ägnat lite åt Svenskamagic och suttit och kollar runt där på olika kort och så har jag skött Tribal Wars och fixat lite med mitt script jag gjort. Det börjar bli klart men saknat två viktiga funktioner varav jag tror att en av dem är omöjliga. =( Så skrev ett inlägg i stamforumet för att se om någon med mer JavaScript-erfarenhet kan hjälpa mig, dock handlar inte frågan och svaret om just JavaScript utan det är mera hur Tribal Wars byggt upp hemsidan kordmässigt. Jag har även varit inne på Gameknot och gjort några schackdrag där men det gick rätt så fort. Vet inte riktigt vad jag mer har haft för mig faktiskt. Det var grymt länge sedan jag satt och skrev med Elohim och efter att han gick och lade sig vet jag inte riktigt vad jag har hunnit med att göra själv, känns som om jag bara legat här i soffan och lajat utan att göra någonting speciellt. Grymt waste av natt faktiskt då klockan redan hunnit bli 04:50 och jag fortfarande inte har gjort någonting viktigt sedan elva, tolv.

Nu blir det tack och godnatt för mig, klockan är snart fem och jag behöver sova för att inte sova alldeles för länge imorgon. frågan är vad man ska ställa klockan på, är elva lagom eller kommer det bara sluta med att jag stänger av alarmet och sover till klockan 16 kanske. =( Jaja, jag får se hur jag gör och hoppas på att jag kommer upp i skaplig tid. =)

1 kommentarer:

Blogger Svumpyns tankar sa...

Så du har börjat lite smått med magic igen =) Det är ju ganska nice, jag försökte själv börja lite för en ny vecka sen men jag hade inge kort kvar så nu sitter jag mest och leker med tanken samt kolla in de illustrationer som magic illustratörerna har gjort. En sak kan man i varje fall säga och det är ju att somliga av dem är grymt skickliga.

Men så hängde jag inte riktigt med på det där med tiden du gick och lade dig. Menar du att du verkligen somnade runt en 23:00 eller var det så att du låg vaken och drog....?

14 maj 2009 kl. 21:30  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida