fredag 15 maj 2009

Hittade min gamla Discard-lek =D

Dagen började med att Fern ringde och väckte mig någon gång där på morgonen, strax efter gick jag upp och så åt jag frukost och ägnade lite tid åt Tribal Wars. Jag gick upp vid 12:00 ungefär vilket kändes helt okej faktiskt med tanke på att jag lade mig rätt så sent.

Efter att ha ätit frukost och sedan skött Tribal Wars en kortis så kom Fern förbi och ville stolt visa upp att han nu låg på rank 1 på Tribal Wars i den världen som vi spelar. Vilket svin han är, riktigt orättvist då det är han som fuskat och inte jag. Själv åkte jag på ett värre straff än Fern och har liksom tappat suget lite grann så därför växer Fern grymt mycket snabbare än mig. Sedan har det ju även med att Fern haft lite tur med position och spelare runt sig att adla, själv sitter jag här med några halvsmå Nordic-spelare att ge mig på vilket jag faktiskt idag tar mig an. Hur som helst så fick jag svar på ett sms jag skickade till Magic-Niklas igår och det stod att det var till honom som jag hade bytt bort min discard-lek så jag ringde och snackade lite med honom och vi kom överens om att jag skulle dit och byta lite kort med honom så att jag kunde få tillbaka korten till min gamla discard-lek och bygga upp den på nytt. Otroligt skönt för nu slipper jag leta efter folk på Svenskamagic som har korten som jag behöver. :D

Jag och Fern åkte sedan till Niklas för att byta lite kort och Fern ägnade tid åt att spela lite Magic emot Niklas lillebror Anton. Jag tror Anton vann flest gånger faktiskt och Fern körde inte ens med sina egna lekar då jag tror att han anser dem som lite för "dåliga" eller mindre färdigbyggda som man på ett finare ord kan kalla det. Sedan efter ett tag så stack Anton därifrån och snart efter så försvann även Fern ifrån oss så nu var det bara Niklas och jag kvar som fortfarande satt och bytte kort. Till slut lyckades vi göra ett byte så att båda blev nöjda, jag vet inte riktigt vem som tjänade på bytet värdemässigt men hur som helst så blev båda nöjda och det är det enda viktiga. Jag fick tillbaka alla mina gamla kort till min Discard-lek och även två andra kort så nu blev jag lite sugen på att sticka hem och bygga ihop min discard-lek och sedan testa den genom att möta någon av mina egna lekar. Känns dock riktigt nördigt att spela emot sig själv, men det är kul och lärofullt. Hehe. :p

Sedan spelade jag och Niklas några matcher, eller om man kanske säger partier i Magic precis som i Schack, då han ville prova lite lekar han byggt ihop för inte så länge sedan och jag var också sugen på att spela. Dock hann jag inte med att bygga ihop min Discard-lek för att testa den men det får jag ta en annan dag istället. =D Sedan när vi spelat klart för dagen och klockan var runt 18 ungefär så tackade jag för mig och begärde mig hemåt för att äta lite mat och gå med hunden och så.

Väl hemma så skötte jag Tribal Wars en stund innan jag käkade kvällsmat. Sedan hörde Assar av sig att han var sugen på att kolla på en film så då tog jag med mig hunden och gick hem till honom för att hämta honom så vi kunde kolla film hemma hos mig. Sedan kom vi hem och så drog vi igång filmen "John Tucker Must Die" som Therese bett mig ladda ner för att hon ville se den, så hon blir nog lite sur nu när hon läser detta. Men Therese har bett mig ladda ner så otroligt många filmer och vi hinner inte med att kolla på allihopa när hon väl är här så jag tycker inte hon borde bli så jättesur. =D

Sedan stack Assar hem och jag funderade på om jag kanske skulle vara vaken hela natten för att inleda en stor offensiv emot Nordic-spelarna runt mig men tänkte att det var nog onödigt då jag igår fick så många planer inför fredagen. Först ska man till skolan och ha ellära/elkunskap och sedan när man kommer hem så hinner jag inte med så värst mycket innan jag ska spela Beachvolleyboll med polarna för vi skulle börja spela klockan 14:00 blev det sagt. Jag tror Magnus lyckas få ihop åtta spelare nu så det kommer bli riktigt roligt, dock är det mest "nötter" med men det gör ju inte spelet tråkigare utan bara mer oseriöst vilket också är kul. Ska man köra seriöst så ska man vara fyra spelare som kan spela med varandra och så kör man två emot två hela tiden för det är roligast tycker jag. Ska man spela med sådana som inte är så jättebra på Volleyboll så är det roligare om man är ca åtta stycken för att köra fyra i varje lag och lite mindre seriöst. :D Sedan på fredagkväll så är det bestämt att Therese och jag ska gå och kolla på bio, kommer inte ihåg vilken film vi bestämde oss för att se till slut men det blir säkert bra. Hon tycker att Bio och mysigt och så men själv tycker jag nästan tvärt om, jag tycker det är mysigare att kolla på film hemma och ligga i en soffa eller en säng och mysa lite samtidigt. Sedan kanske lite chips och dricka på det. :D

Nu på kvällningen efter att Assar stuckit hem så bestämde jag mig för att adla lite så skickade iväg ett gäng spejare emot en Nordic-spelare för att få lite information angående hur mycket trupper som fanns i byarna. Dock så verkade killen ha satsat enbart på spejare i sina byar för jag skickade 500st till hans två största byar och lite mindre till hans små byar varav alla spejare dog. Så då tänkte jag att det är värt att dra en chansning, så jag körde på med mina anfall ändå fasten jag inte har en aning om hur mycket försvarstrupper killen har. Jag får helt enkelt hoppas på att han inte har så värst mycket. Sedan om jag väl lyckas ta över de två byarna från honom som jag satsar på att ta över så får jag hoppas att han inte har så mycket anfallstrupper i sina andra byar, för då kommer han ju bara lyckas ta tillbaka dem på en gång vilket vore lite surt. Jag tar över dem, han tar tillbaka dem och sedan försvar han upp den på nytt så att jag får massa nya trupper att döda. Nej usch. :p Fast det värsta måste ändå vara ifall han tar tillbaka den ena byn bara och så deffar han upp den, ja då har jag jättedålig moral emot honom sen för att ta tillbaka den byn så då är det knas ändå. Men får se till att pumpa massor med spejare i två byar så att jag kan speja resten av hans byar någon gång, och även så att jag kan speja andra spelares byar. Imorgon bitti måste jag verkligen till skolan eller också vara uppe tidigt ändå för att tänk om alla Nordic-spelare som är runtom mig kör en offensiv emot mig, ja då är jag ju halvt rökt om jag ligger och sover då för att då kommer ju jag förlora alla mina anfallstrupper och kanske även någon by innan jag kommer in och upptäcker det för att göra motstånd. Sedan får jag helt klart även hoppas på att inte allt för mycket trupper dör nu i anfallet emot "dunder00" som killen heter för då har jag ju inget att sätta emot de andra Nordic-spelarna sen. Dock har vi "Snigelkotten" som spelare smart och gör så att han har sina defftrupper i sina offbyar så att jag inte en natt ska kunna döda all hans off medan han sover precis som jag gjorde med hans mammas, "Aingel64" som hon heter", offtrupper.

Nu när jag postar detta så blir det inte att gå och lägga sig på en gång för jag måste skicka iväg två rensattacker om en halvtimme så tänkte bygga lite på min Discardlek tills dess och sedan skicka iväg attackerna och så gå och lägga mig. Det har varit en rätt så bra dag idag förutom att jag inte pluggat någonting vilket jag borde ha gjort. Jag borde aldrig ha stuckit hem till Niklas och spelat Magic utan borde ägnat dagen åt att programmera istället så att jag kan nå ett MVG i Programmering C C# vilket jag vet att jag klarar av. =/ Jag är en jävla latmask, usch.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida