tisdag 12 maj 2009

Magicsuget börjar dra mig i öronen

Inatt som var så var jag uppe hela natten som jag nämnde att jag skulle igår. Natten ägnade jag väl mest åt att mest sitta och göra ingenting, skrev blogg, skötte TW och kollade på Prison Break. Dock rullade natten på väldigt fort tyckte jag.

I skolan så hade jag först samhällskunskap och lyckades komma igång otroligt bra med en rapport som har dead line ikväll vid 23:59 vilket jag inte tror jag pallar med att göra. Jag tar nog och skickar in den imorgon istället och hoppas på att jag får den gjord då, om inte ens det så är jag en looser ungefär. Efter samhällskunskapen hade jag programmering och jag gjorde inte så värst mycket utan satt mest och visade läraren vad jag gjort för saker tidigare. Jag ville arbeta hemma idag då jag kände mig rätt så trött men det gillade inte läraren så jag fick sitta kvar på skolan fram till 15:25 och sedan ta bussen hem. Dock var det nog rätt så bra annars kanske jag hade tagit mig en tupplur på kvällen vilket jag själv hade ångrat i efterhand när jag skulle bli tvungen att vara uppe hela natten igen liksom.

Som vanligt när jag varit uppe en hel natt så får jag lite ont i magen och lite spykänsla i halsen. Så här blev jag aldrig förut när jag var uppe en natt men nu är det inte helt bra, visserligen så är det bara min kropp som säger åt mig att det är fel att vara uppe på nätterna. Eller rättare sagt så är det min hjärna som talar om för mig att jag inte är van vid att vara uppe på nätterna, detta får jag ta och ändra på. Frågan är vilken lösning som är smartast, att sluta vara uppe någon natt här och där eller att fortsätta tills jag vant mig. Det positiva med att vara uppe vissa nätter är att man kan hinna med så otroligt mycket ifall man inte är så trött vilket jag för tillfället oftast är då jag inte är van. T ex om man har ett matematikprov så gäller det ju nästan enbart att minnas allting till just provet och om man sover så försvinner lite mera av det man lärt sig för tillfället, självklart lär man sig bättre om man går och lägger sig och sover men om man enbart vill minnas till dagen efter så är bästa alternativet att inte sova.

När jag kom hem så kände jag mig sugen på Magic då Monny, en kompis på skolan, börjat tjata lite om det. Så igår/inatt skaffade jag mig ett account på svenskamagic.com och idag satte jag mig och lade in lite kort på min "have" så att folk sedan kan byta kort med mig. Dock är jag sugen på att köpa kort på någon auktion men det är så att man måste ha varit medlem i fyra veckor för att få köpa kort på auktion så jag får ta och vänta med det ett tag. Jag är sugen på att bygga ihop min discardlek igen, en sådan går ut på att man ska få motståndaren att slänga massa kort från dennes hand hela tiden och så ska denne förlora på att göra det och en själv ska tjäna på att den gör det. T ex så har man kort så att jag får dra kort när han slänger kort och så att han förlorar liv när han slänger kort m.m. På så sätt kan man vinna lagom lätt i alla fall. =) Sedan finns det några kort som är bra om man är flera spelare, t ex kort som gör att man får dra kort för varje motståndare som slängde kort och kortet säger åt alla att discarda(slänga) ett varsitt kort. =)

Resten av kvällen har jag ägnat åt att sköta Tribal Wars, ätit mat och gått med hunden. Sedan pratade jag även en stund i telefon med Therese. Assar ville även komma förbi men då jag inte sov inatt så känner jag mig rätt sugen på att gå och lägga mig och sova faktiskt så jag tror att det får bli fallet istället faktiskt.

Jag skriver nu tack och godnatt fastän klockan bara är 21:30 så får vi se om jag går och lägger mig eller om jag går in på datorn om en timme igen då jag märker att jag inte kan sova. Sov så sött. =)

1 kommentarer:

Blogger Unknown sa...

Trevligt trevligt! Mitt sug gentemot magic kom tillbaka när jag och Furre snacka lite i skolan.. och sedan bidrog ju Svenska Magic en del. :P

Jag är också skitsugen på att handla! Illa att man måste vänta i en månad. Så fort gränsen är nådd så tänker jag i alla fall shoppa en hel del. Vi lär spela/byta snart!

12 maj 2009 kl. 22:25  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida