tisdag 5 maj 2009

Filmkväll med Jens och Assar

Dagen började hemma hos pappa då jag sov över där efter att ha varit barnvakt. Jag vaknade redan klockan 07:30 då Sophie var ledsen, dock var jag himla trött i ögonen men annars pigg så jag tog och gick upp och åt frukost och så. Precis när jag gick upp så åkte Sophie iväg tillsammans med Anna, jag tog mig inte tiden att fråga var de skulle men troligtvis skulle Anna till jobbet och skulle bara skjutsa iväg Sophie till hennes dagis innan.

Hur som helst så tog jag och åt frukost tillsammans med pappa då han satt och åt just då. Sedan skulle pappa in på kontoret, som han kallar datorrummet, och arbteta. Det är väl en av fördelarna med att jobba vid en dator, det är så himla smidigt att jobba hemifrån så länge chefen tillåter det. Halva morgonen ägnade jag åt att läsa i min C#-programmeringsbok och resten åt att sitta framför Tribal Wars inne i köket. Klockan 10:42 blev det att kliva på en buss in mot stan för att sedan kunna byta buss och sedan åka till skolan.

Idag hade jag Digitalteknik A vilket nog är den kursen som känns som den ger minst. Visst man lär sig saker, just nu hur grindar som man använder i kretsar fungerar, men det känns inte som om det är någonting viktigt som jag kommer ha nytta av i framtiden. Utan de vi lär oss i denna kurser är mest sådant som man kommer kunna lite smått i praktiken med labbkretsar men inte så pass bra att vi skulle våga oss på ett försök när det handlar om en riktig krets. Inte kommer jag sätta mig och bygga ihop en egen krets liksom, finns ju inte en chans och det finns nog ingen annan i min klass heller som kommer göra det då de jag hittills pratat med håller med om att lektionen känns waste.

Sedan när jag väl kom hem så blev det lite Tribal Wars och kaffe precis som de flesta av mina vardagar. Efter inte allt för lång stund så tittade Jens förbi och han ville hitta på någonting, jag antog att han menade film. Sedan ringde morsan att jag skulle fixa i ordning lite burkköttfärssås då Ola hade kokat pasta som vi kunde äta. Dock visade det sig sen att han nog bara hade kokat pasta till sig själv så jag gjorde burkköttfärssås i onödan, eller så borde jag gjort pasta som mamma tyckte. Hon kom ut på mitt rum och var jätte förbannad då hon sagt åt mig att göra mat, tyckte hon fastän hon bara sagt åt mig att fixa lite burkköttfärssås och handla snus till henne.

Jag, Jens och Assar kollade i alla fall på en tecknad Scooby Doo film som var helknasig. Det var inte direkt någon Scooby Doo film utan filmen handlade om två små sagor som Shaggy berättade för en prins i Arabien eller var det var. Så när vi hade en kvart kvar på filmen så orkade inte jag se klart så då bytte vi och kollade på filmen "The Day the Earth Stood Still" istället och den var rätt så bra. Dock lite småtråkig och halvseg men handlingen i sig var ändå rätt så bra tyckte jag, lite mera drag och den hade fått bättre betyg.

Sen lite senare runt klockan elva på kvällen så stack Jens och Assar hem då filmen var slut, då blev det blogg och Tribal Wars för min del resten av kvällen. Håller för tillfället på och adlar lite byar från en spelare som heter kinggcool. Dock känner jag mig lite elak då jag redan adlat ett gäng byar från henne och hon är bara 14år så jag får hoppas att hon inte blir ledsen bara. Hur som helst tänkte jag adla hennes två största byar och lär få dem innan 04:00 inatt om jag inte har otur med lojalitetssänkningen.

Tack och godnatt alla läsare så hörs vi väl imorgon igen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida