onsdag 6 maj 2009

Gårdagen minns man ibland inte

Igår så skulle jag till skolan så hade ställt klockan på 07:00 men vaknade inte förens 07:51 vilket är precis efter att bussen till skolan redan gått. Så jag fick istället för att stressa till bussen, som oftast, istället ta det lugnt och ta på mig kläder lite lätt och hann till och med in på Tribal Wars en stund. Dock så fastnade jag vid Tribal Wars lite för länge och fick springa hela vägen till bussen istället för att gå och ta det lugnt, hehe.

Väl på skolan så hade jag först Samhällskunskap, vi skulle skriva en rapport om EU. Mer om vad rapporten skulle innehålla förstod jag inte och läraren hade inte tid att berätta heller. När jag sedan frågade runt i klassen så verkade de andra inte heller veta riktigt vad man skulle skriva så det slutade med att hela lektionen satt jag där framför Tribal Wars och ett tomt Word-dokument som jag fixade lite rubriker i. Så ingen arbete gjort på hela lektionen, det är sådant som gör att man känner att man lika gärna kan skolka var och varannan dag liksom. När man väl kommer till skolan så får man ingenting gjort liksom. Nästa lektion var programmering och då jag har blivit kickad från min grupp så satt jag med mitt egna arbete hela tiden, det gick väl bra men lite sakta. Jag är så noga på detaljer och enskillda funktioner så det tar sådan tid för mig att skriva kod som lärarna senare kan betygsätta, och det värsta är att den kod jag fastnad med är ett programmeringsspåk som jag ändå inte kommer få betyg i så det är ju crap liksom. Jag tog och slutade lite tidigare då jag skulle till tandläkaren så åkte direkt efter lunch vilket var klockan 13:30. Kom till tandläkaren och bestämde med dem att jag tar och plockar ut tandställningen under nästa besök hos dem och så bytte jag även gummisnodd och en jäkla ståltråd eller någonting i tandställningen. Sedan var det dags att åka hem och joggade halva vägen ner till resecentrum och hann precis med bussen hem.

Väl hemma så satte jag mig framför Tribal Wars och där blev jag sittandes så gott som hela dagen. Sedan pratade jag i telefon med min älskling en stund också. :D Minns inte riktigt vad jag hittade på mer faktiskt, detta är nackdelen med att skriva i bloggen dagen efter. Jag får ta och skärpa mig, hehe. ;)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida