söndag 3 maj 2009

Tribal Wars irritation så det heter duga

Läs ej följande inlägg om du inte gillar vad jag skriver om Tribal Wars
Jag blev bannad på Tribal Wars på grund av pushing, alltså att ett annat konto(som troligtvis jag själv ägde) skänkte bort byar till mig gratis, vilket absolut inte stämde. Jag hittade en guldgruva, så kallar jag en spelare som har mycket poäng men lite trupper, som jag adlade upp över ett dygn.

Det värsta med det var att någon annan som låg i toppen kollade väl upp mig och såg att jag ökat mycket i poäng utan att förlora eller döda några trupper alls ungefär så då blev jag bannad för att det till syntes såg ut som om kontot jag adlade upp hade skänkt byarna till mig. Det som gjorde mig väldigt irriterad angånde detta var att jag fick vänta 63 timmar på min första vädjan, alltså min förfrågan om att få tillbaka mitt konto, innan svar kom. Sedan efter jag fått svar så blev jag erbjudan att få tillbaka mitt konto och betala 20% av mina byar som jag blivit av med. Nöjde jag mig med detta, svar nej. Då det är jag som blivit felaktigt behandlad så blev jag så gott som ännu mera irriterad och skrev att jag inte accepterade erbjudandet och så lade jag upp ett inlägg på det officiella Tribal Wars forumet så att administratörerna skulle lägga märke till mig. Sedan så var jag besviken på första svaret på min vädjan också då det inte kändes som att killen läst hela min vädjan. Så sedan när jag fick svar på mitt nästa svar så var det mest "Det biter inte på mig att du skriver mycket, finns många andra som gör så. Jag unbannar nu ditt konto och tar 20% av dina byar.".

Så jag började direkt spela på en gång och tänkte att tar jag tillbaka mina byar på en gång så är jag tillbaka på förstasidan av rankningen men dock ett par placeringar efter. Låg rank 4 när jag blev bannad och rank 12 när jag blev unbannad, men så tog killen fyra byar av mig och två av byarna var mina två deffbyar med mest försvar och en annan av byarna var min offby med mest anfallstrupper, om man bortser från min huvudby(byn jag startade med). och sedan tog han även en by som hade tre adelsmän. Jag blev lagom irriterad på honom då byarna han tagit hade mer poäng totalt än byarna jag tagit från b3sim jag jag blivit anklagat att ha blivit pushad av. Man tyckte ju att han kunde tagit byar som jag adlat från b3sim men inte då, nej då denna admin skulle ta de byar av mig som hade mest trupper sedan vem eller när jag adlat dem spelade ingen roll för honom.

Min första tanke när jag fick tillbaka mitt konto var att jag skulle ta tillbaka mina byar som admin tagit ifrån mig så jag skickade alla mina offtrupper emot de byarna men det visade sig visst att alla mina offtrupper dog då mina gamla byar hade fått försvarstrupper beroende på hur mycket poäng de hade. Så min 5,2 poängs by som admin tog hade 5200 spjut och 5200 svärd så mina offtrupper jag skickade emot den dog som grisar och likadant med byn som hade 4300 poäng.

Varför detta inlägg? Ni har ju redan hört detta tjat och gnäll!
Det som nu har gjort mig irriterad på nytt är att Fern, min polare(kusin), fick också sitt konto bannat på grund av att jag i min vädjan skrev att han fuskat och inte jag. Jag trodde första att jag blivit bannad på grund av att han fuskat från min ip-adress men så var inte fallet, men i alla fall fick jag ju honom bannad också på köpet. Men det var ju inte mer än rätt egentligen då han fuskat. Men sedan nu när han väl fick tillbaka sitt konto så visade det sig att hans gamla byar inte hade fått försvarstrupper beroende på hur mycket poäng byarna hade utan de hade bara blivit övergivna och hade kvar de trupper som Fern själv hade skaffat i dem(vilket inte var mycket och nästan bara anfallstrupper). Så jag blir så jävla irriterad.

Jag själv som inte fuskat och hade 17st byar får 4st byar övergivna plus att de får massor med försvar i sig. Fern som har fuskat och erkände även detta för admin och hade 18st byar fick 4st byar övergivna men de byarna fick inte försvarstrupper i sig. Så Fern adlade tillbaka sina byar inom 24 timmar medan jag själv fortfarande håller på och offrar offtrupper på att adla tillbaka mina gamla byar som blev övergivna men fick massor med försvar i sig. Sedan så hade ju jag byggt upp muren fullt i nästan alla byar medan Fern inte hade det så det kostade/kostar grymt mycket mer för mig att ta tillbaka mina byar än vad det gjorde för Fern.

Vad var/är drygast?
Det som var mest irriterade var nog att admin tog mina bästa byar så när jag direkt efter att ha blivit unbannad blev anfallen från Nordic. Så jag blev av med fyra byar som hade mycket trupper i och kunde sedan knappt försvara mig ifrån Nordic dock att jag egentligen hade spöat skiten ur de grässpelarna. Och det som också för mig grymt irriterad är att Fern som erkände att han fuskade men sa att han inte kände till reglerna så bra fick mindre straff än mig som själv inte fuskat någonting. Jävla dåliga administratörer, borde skriva brev till Nino som har hand som svenska Tribal Wars och säga till honom att administratör Gugroj bannade mig fasten jag inte gjort fel och att admin NoSkillz gav mig värre straff än Fern som erkände att han fuskade.

Jävla skit Tribal Wars.

Förresten, om det är många stavfel så skyller jag på att jag druckit en del alkohol idag då Fern fyller imorgon och hade kalas idag.

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jag förstår din ilska. Strongt att inte bara lägga av efter den pärsen.
Kram Pia

3 maj 2009 kl. 11:47  
Anonymous Anonym sa...

Herregud for noe skit! Skal det plutselig ikke være lov til å spille taktisk lenger nå da?

Skjønner deg meget godt!

Mvh
Pur3 :-) (V8 - ID)

3 maj 2009 kl. 18:57  
Blogger Alexander Stafström sa...

Nej precis, här spelar man smart och så blir man bannad på grund av det. Man blir ju så otroligt trött på admins faktiskt. Men men, livet är hårt och det är väl bara att leva vidare.

4 maj 2009 kl. 10:24  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida