fredag 1 maj 2009

På besök i Nora

Åkte till Nora
Jag gick upp klockan 13:00 igår då jag i förrgår lade mig vid 05:00 för att jag fastnade med programmeringen av HockeySteffes C++-program. Hur som helst så började jag dagen med lite spagetti och köttfärssås och så gick jag med hunden och sedan blev jag sittandes framför datorn till klockan 15:40 då jag gav mig iväg mot tåget mot Örebro. Det är så krångligt att komma till Nora då man måste ta vägen förbi Örebro om man inte kör ett halvriskabelt bussbyte vid Frövikorset. Hur som helst så tog jag tåget till Örebro och där stod en Nora-buss och väntade på mig så hoppade på den på en gång och åkte till Nora.

Väl i Nora så gick jag hem till Therese, som var anledningen till att jag åkte till Nora, och vi hade väl mest lite mysigt och hittade inte på någonting speciellt direkt. Kollade lite på tv, kollade på en film och åt mat och hade lite allmänt trevligt. Klockan 01:00 gick vi och lade oss och pigg som jag var så kunde jag inte somna, så jag låg där och funderade lite på livet och sedan klockan 03:00 så råkade jag väcka Therese men hon somnade om rätt så snart igen så då var man där igen, ensam och pigg. Men sedan lyckades jag somna vid 05:00 ungefär så då fick jag i alla fall sova en liten stund tills klockan 06:45 ungefär då jag gick upp och käkade frukost.

Jag följde med Therese till hennes skola en kortis då hennes kompisar ville träffa mig och se vad jag var för en pajsare, så jag drog fram min evil-look och försökte skrämma iväg dem men det gick inte så bra. Fick höra efteråt att jag hade sett ut precis som vanligt och att de inte blivit de minsta rädda. Hehe. Sedan vid 08:15 klev jag på bussen emot Örebro och klev av vid skolan. Jag skulle ha programmering och så började min grupp snacka om att kicka mig ur gruppen men var villiga att "ge mig en chans till" och bara tanken på det sade direkt att nej tack, jag hoppar av. Så istället för att programmera ett rollspelshjälpmedel i grupp så väljer jag att skapa en Kalender själv istället. Det går till så att man ska göra bokningar och anteckningar i ett C#-program och sedan så kan man kolla bokningar och så på en hemsida. Visst hade det varit bättre att ha allt i C#-programmet eller allt på hemsidan men det gillar inte lärarna då projektet gäller för två kurser. Så jobbade på med min en kalender och sedan åkte jag hem.

Väl hemma igen dagen efter blev det dags för party
Hemma så solade jag lite och gick sedan med hunden, sedan tog jag en tupplur i 15min innan Assar kom hit och så låg vi som två döingar tills morsan kom och öppnade dörren. Jag frågade henne om vi fick låna bilen för att åka in till min bror och festa och hon sade ja, jag blev helt paff nästan. Trodde aldrig hon skulle säga ja men det gjorde hon säkert bara för att hennes syster Anna-Lena var med när vi frågade. Hur som helst så var det dags att välja kläder och vänta på Jens då han var chauffören som skulle köra mamsens lilla fula bil. Så tog vi bilen och åkte och handlade lite kött som vi kunde grilla och sedan åkte vi hem till Assar då han skulle ta en snabbdusch och så skulle vi hämta mina öl och min Baccardi Razz. Sedan så stötte vi på Assars granne precis när vi skulle sticka iväg och då ville hon och hennes kompis följa med i bilen till Örebro då de skulle till Strumpis så då blev vi tre killar och två tjejer i bilen. Fast det vara bara jag, Assar och en av tjejerna som pratade. Jens och den andra tjejen satt tysta som möss, de var väl rädda för oss andra kanske.

Väl hemma hos min bror så blev det party. Vi grillade först lite grann, sedan körde vi lite drickarspel och sen Twister. Twister är riktigt roligt, hade gärna spelat mer än jag gjorde faktiskt. Dock är inte drickarspel min grej, jag dricker på modigt som tusan och sedan har jag fått i mig för mycket på en gång. Sedan så tog vi och åkte hem rätt så tidigt då jag kände att jag hade fått i mig "lagom" så Jens och Assar skjutsade hem mig och Freddy och sedan åkte Jens och Assar in till Timothy igen. Slösa på mammas bensin var precis vad de gjorde, hehe. Men man får väl passa på när man väl fick låna bilen kanske. :p

Imorse vaknade jag upp pigg och glad
Sedan idag vaknade jag upp vid 10:00 ungefär och låg och halvsov fram till klockan 13:00 då jag inte var sugen på att gå upp för fem öre. Men sedan gick jag in och åt frukost och så fick jag skäll av morsan då hon tyckte det var försent att äta frukost vilket inte jag håller med om. Man äter väl frukost när man är sugen på det liksom. Sedan nu så vill Magnus ha med mig in till en tjej som heter Ida som bor i Vintrosa i Örebro som ska ha fest. Jag känner mig faktiskt sugen ändå men jag vet inte än, jag får väl se var jag hamnar ikväll. Om jag ska iväg till Vintrosa så börjar det bli dags att sticka snart då de skulle träffas i Örebro klockan kvart i fem.

Men nu ska jag ta och gå med hunden och fundera lite på om det är värt att åka in till Örebro idag eller om jag ska bli hemma i soffan resten av kvällen.

1 kommentarer:

Blogger Svumpyns tankar sa...

Vintrosa i Örebro? Nu är jag inte riktigt med på noterna.... Men jag antar att du menar att det ligger i Örebro kommun eller län.

Sen så har ju din mamma lite rätt med frukosten om man nu ska vara petig, hehe, men vem bryr sig egentligen du är ju ändå vuxen och kan ju ta vara på dig själv. =)

2 maj 2009 kl. 01:57  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida