lördag 25 april 2009

Livet bortom Tribal Wars

Dagen började med skola
I morse så gick jag upp vid 07:30 för att jag skulle till skolan. Dock är 07:30 för sent då bussen går klockan 07:50 så jag hann inte äta frukost eller kamma mig men däremot hann jag borsta tänderna och även brygga en termos med kaffe som jag tog med mig till skolan. Jag tar ofta med mig en termos med kaffe till skolan, detta för att jag inte kan riskera att behöva betala 15kr för en kopp bara för att automaterna i skolan nästan alltid är trasiga. Dock har jag ofta turen att bli bjuden på en kopp av lärarna när automaterna väl är trasiga och jag inte har med eget kaffe, så det brukar lösa sig rätt så bra ändå för mig.

Kaffe, eaw gross
Det är så som många tycker angående kaffe, dock inte jag då jag druckit kaffe i flera år nu. Kaffe drickandet drog igång vid 12års ålder när jag först följde med min bror hem till hans kompisar Sven-Göran och Magnus. Sven-Göran och min bror gick i samma klass och därav blev de kompisar. Magnus är Sven-Görans lillebror och därav lärde min bror känna honom. Men hur som helst så följde jag med dit några gånger och där drack alla kaffe, inte vanligt svart bryggkaffe utan kokkaffe(kokades i kastrull på spisen) med socker och mjölk i.

Själv skulle jag säga att svart bryggkaffe och kokkaffe med socker och mjölk i inte har mycket annat gemensamt än namnen. Det är otroligt stor skillnad på kokkaffe och bryggkaffe, sedan att man slänger i socker och mjölk förändrar också smaken något markant, det är som att jämföra gräddtårta och smörgåstårta - namnet håller dem samman och även formen men i övrigt är de helt olika - som känns som två helt olika saker. Men hur som helst så drack jag kokkaffe med socker och mjölk ett tag tills jag verkligen började tycka om det och sakna det när jag inte druckit det på ett tag, sedan så började jag även dricka kaffe på kalas m.m. och då var det ju oftast bryggkaffe som gällde. Dock när jag smakade bryggkaffe så gick jag in på och drack det svart redan från början, just varför vet jag egentligen inte men så var fallet. Sedan så började jag dricka kaffe oftare och oftare tills jag till slut skaffade mig en kaffebryggare på rummet, det var nog först på den tiden som jag verkligen började tycka bättre om bryggkaffe än kokkaffe med socker och mjölk.

Nu för tiden så dricker jag allt kaffe svart, frågar någon hur jag vill ha mitt kaffe så svarar jag bara "Svart som natten." nästan varje gång. Det har blivit som en vana, den repliken liksom dyker upp automatiskt när någon frågar. Nu när jag druckit kaffe så pass länge och även så pass mycket så har jag blivit beroende vilket inte är så konstigt. När jag inte druckit kaffe på runt ett dygn så kan jag börja få huvudvärk utan att ha en aning om varför, samma sak vet jag många som känner med snus. De säger att de får ont i huvudet när de inte tagit en snus på ett dygn ungefär vilket jag tror, eller kanske snarare trodde, var någonting de bara hittade på. Att jag inte trodde på dem berodde väl enbart på att jag själv inte får ont i huvudet när jag inte tagit en snus på ett tag, dock kommer ju suget som bara växer sig starkare och starkare men jag får inte ont i huvudet. Men nu när så är fallet för mig gällande kaffe så förstår jag lite mer hur de menar, för när jag får ont i huvudet och börjar tänka efter hur det kommer sig. Ja då så kommer jag ibland på att jag inte druckit kaffe på hela dagen, så dricker jag en kopp och så blir allt bra igen.

Mer om min dag
I skolan så hade jag elektronik och det trodde jag skulle bli så otroligt tråkigt så var väldigt sugen på att skolka även denna fredag, men kände mig tvungen att gå för att inte bli underkänd kände jag. Dock så var fallet inte så, nej i själva verket så tyckte jag att det var riktigt roligt även om jag klantade mig två gånger. Vi har alla beställt en varsin byggsats som vi ska löda ihop och få att fungera, själv beställde jag en metalldetektor då den verkade rätt så enkel att göra och jag söker inte högre betyg än G i elektronik i alla fall. Dock så klantade jag mig och började med att löda fast en komponent på fel ställe vilket ledde till att jag var tvungen att löda bort den, men det var inte det lättaste och så gick skiten av så fick jag bara en enda liten stump kvar att leka med på den dioden. Men jag löste detta snyggt då jag kom på att jag kan ju bara lösa fast lite ståltråd i den lilla stumpen så kommer det att fungera, men då råkade jag löda fast den åt fel håll och sedan var lektionen slut så då fick jag ge upp och vänta på bussen för att sedan åka hem istället. Får hoppas jag lyckas lösa det nästa lektion, om inte så får läraren beställa hem en ny diod åt mig, om han hinner det.

Väl hemma så gick jag in på mitt rum på en gång och lade mig i soffan och kollade om jag fortfarande var bannad på Tribal Wars, vilket jag var, och så kollade jag på ett gäng filmer. Eller rättare sagt så har jag kollat på filmer resten av dagen och kvällen och även nu, på natten, då klockan är 04:40 för tillfället och jag har precis kollat klart på "Batman - The Dark Knight". Den första filmen som jag kollade på när jag kom hem var "Kill Bill 1" och efter den blev det "Kill Bill 2". Jag har sett ettan en gång tidigare men tror dock inte att jag kollade klart på den för jag mindes absolut inte slutet, det enda jag mindes var att den var rätt så rå och att det blev svartvit bild när det blev mycket blod i scenerna. Tyckte den verkade kass första gången jag såg den men idag så tyckte jag snarare tvärt om, det var en riktigt härlig film med bra och annorlunda handling i jämförelse med många andra filmer. Tvåan var också väldigt bra, det var bara en fortsättning på ettan då ettan inte hann med alla mord som skulle ske. Det som var lite tråkigt dock var att filmer var lite lätt att förutspå, man visste precis vilka som skulle dö och de dog. "Kill Bill" är ju skriven och regisserad av "Quentin Tarantino" som även reggiserat filmen "Reservoir Dogs", eller ska jag säga "De hänsynslösa" så att ni normala svenskar förstår vad titeln betyder. I denne film har Tarantino tagit sig an en av huvudrollerna själv, det lägger lite mer action i den. Men i alla fall så gick jag sedan vidare och såg filmen "Big Daddy" där huvudkaraktären är den kände "Adam Sandler". Sandler är väl lite grann som Jim Carrey, att antingen tycker man att han är bra eller också så tycker man att han är dålig. Själv tycker jag att de både är väldigt bra, dock är ju Sandler mycket skönare att titta på då han har många roller där han inte spelar totalt överdriven och jobbig. Jim Carry har jag inte sett i många filmer där han inte är världens barnsligaste vuxna människa. Han har ju en rätt så normal roll i filmen "The number 23" men annars finns det inte många andra filmer där han inte överdriver sin barnslighet till tusen.

Hur går det på Tribal Wars egentligen?
Som jag ser det för tillfället så går det skit. Jag är fortfarande bannad på grund av att den där Gugroj eller Gurgoj inte kollade upp tillräckligt med information om mig och b3sim utan bara bannade oss på en gång istället. b3sim är irriterad han också fasten han bara har en enda by kvar då jag tog de andra från honom, han är en riktigt schysst kille faktiskt så jag känner mig fortfarande elak över att ha tagit alla hans andra byar. Men men, det är ju trotts allt ett spel och då jag ville ha chans att bli stor i denna världen redan nu i början så krävdes det lite elakhet kände jag. Hur som helst så kan man ju säga att det som Nino sade igår angående att det jag ta upp emot 48 timmar att få svar var visst bara skitsnack, nu har det gått mer än 48 timmar och jag börjar bli otålig. Jag har nu sjunkit ner till rank 8 varav det inte skiljer många poäng mellan mig och de som ligger under mig så imorgon under dagen kommer många andra att hinna gå om mig, så jag måste ta ett ryck snart och adla på som en dåre för att ha chans att knalla upp till rank 4 igen. Fern ligger på rank 3 och har 96.600p medan jag bara har 73.500p. Det som gör mig irriterad som fasen är ju att det är Fern som är fuskaren medan det är jag som lyckas bli bannad. Själv följer jag så gott som alla regler förutom de som morsan satt upp, och heller inte gällande nerladdning och så har jag väl druckit på allmänna platser några gånger men i övrigt. Jag håller mig till de flesta regler och har enbart brutit mot en enda regler på Tribal Wars men det var för att jag gjorde en sak som jag inte trodde var fusk, men blev inte bannad den gången utan fick bara en varning då det bara var en skräpsak.

Hur som helst så hade jag inte tänkt skriva med detta angående Tribal Wars men fick önskemål av en tjejkompis så jag kände mig så illa tvungen. För tänk om hon blivit arg på mig och sedan blockat mig på msn, vad skulle jag då ta mig till liksom. Ja troligen skulle jag bara leva på livet som vanligt och knappt ha märkt av att någonting hade hänt och till slut skickat ett sms till henne och frågat om hon blockat mig då hon aldrig är inloggad på msn längre och så hade hon tagit bort blocken på mig och så hade vi fortsatt att skriva med varandra lite här och lite där.

Klockan är mitt i natten, när ska jag sova?
Klockan har nu hunnit bli 05:00 och jag funderar på om det är dags att gå och lägga sig snart, dock så är jag inte trött även fast jag varit uppe sedan 07:30 i morse men jag har ju heller ingenting viktigt att hitta på att göra. Ska jag kanske sitta och kolla på film resten av natten och då och då pausa för att kolla om min bann från Tribal Wars försvunnit eller ska jag gå och lägga mig och leva morgondagen så som jag borde leva den? Ja ärligt talat så vet jag inte, just nu sitter jag och chattar med en gammal vän på msn som jag tappat kontakten med en gång för länge sedan nu, eller ja det är väl snart ett år sedan, men vi får aldrig igång kontakten igen. Lite tråkigt tycker jag men ännu tråkigare tycker hon, skulle jag tro i alla fall. Men det är nog mitt fel att vi inte får igång kontakten och det var mitt fel att vi tappade den, så jag har ingen annan att skylla än mig själv.

Men sov gott alla trevliga läsare och så får vi se om det kommer ett lika långt inlägg imorgon. Dock så skrev jag ju nästan ingenting om Tribal Wars, eller ja nu var jag precis inne och redigerade så att det blev en del angående Tribal Wars också men när jag skrev denna mening så hade jag inte det, idag så jag hoppas att ni inte blev besvikna över det, hehe.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida