onsdag 22 april 2009

Har du hört talas om Denniskorv?

Dagen började katastrof
I morse så blev jag väckt vid halv nio av mamma, hon sa åt mig att jag skulle gå med hunden men jag kände mig inte så sugen på det så det var precis vad jag svarade henne med. "Nej för då får jag ju ändå bara gå ikväll också.", och som den härskarinna i detta boende som hon vill visa sig vara svarade hon med "Självklart.". Själv blev jag rätt irriterad då jag tycker att vi i alla fall kan dela upp hundturerna jämnt när det väl går liksom, så jag svarade henne med "Men du får väl gå själv." och hon svarade att hon skulle till jobbet så hon kunde inte så då sa jag "Men då får du väl ta med henne till jobbet då." vilket gjorde henne totalt lack. Hon kom in på mitt rum halvt galen och gick förbi min datorskärm som jag trodde hon skulle ha ner men hon stötte bara till den och så slet hon av mig täcket och sa åt mig att gå upp på en gång, så hotade hon med att slänga min datorskärm i golvet och några andra saker. Men men, det är väl bara att acceptera egentligen för jag har ju inte så många andra val direkt. Sedan stack hon iväg till jobbet i alla fall och jag tog på mig byxor för att börja dagen på ett lagom glatt sätt även om jag var rätt så irriterad.

Hur som helst så startade jag datorn där runt halv nio och gick in på Tribal Wars och satte igång och byggde lite byggnader och småchillade lite och så eftersom jag ändå inte skulle till bussen som går till skolan förens klockan 10:50 liksom. Sedan kommer Ola, min styvfader, ut på mitt rum och snackar lite. Jag får veta att han trodde att han skulle gå med hunden på morgonen och så snackade vi om lite andra saker och så, det som är bra med Ola ändå är att man kan prata på jämn och sansad nivå när båda väl är på bra humör. Detta är inte fallet med morsan, men mer privat än såhär tar jag inte här. Hur som helst så gick jag in och käkade frukost och sedan gick jag med hunden som morsan sagt till mig och sedan kollade jag klockan och det visade sig att jag hade över en timme på mig att göra ingenting innan jag skulle till bussen. Lite glad man blev då, eller inte, eftersom jag lika gärna hade kunnat sova en extra timme istället.

Sedan så åkte jag med bussen till skolan och hade Lokala Nätverk B vilket är den tråkigaste lektionen som jag har denna termin. Resten av terminen så kommer vi hålla på med ett enskillt projekt som vi själva valde vad vi ville ha bara det hade med Nätverk att göra. Själv valde jag att jag skulle konfigurera en linuxserver, men nu när tiden börjar rinna i ut i sanden efter att ha skolkat lite för mycket och för lite jobb när jag väl varit där så idag när vi skulle berätta för klassen vad vi bestämt oss för att göra så sa jag att jag skulle skriva en dokumentation för hur man konfigurerar en Crux linuxserver, detta på grund av att jag hittade en rätt bra guide på internet precis då. Så blir väl att bara skriva det som den killen skrivit fast med andra ord, ungefär. Visst, fusk säger vissa men det är det ju inte egentligen så länge jag skriver med hemsidan som källa. Dock kommer jag ju självklart inte kopiera och skriva om utan jag gör ju så att jag läser guiden och sedan så skriver jag upp allt som jag uppfattat och så får jag gå tillbaka och kolla och så leta upp fler källor. Har jag enbart en enda källa så blir det lätt för läraren att se att de flesta kommandorader är direkt tagna därifrån så bättre med fler källor.

Väl hemma sen så satte jag mig framför Tribal Wars och började adla byar från en 14-årig tjej vid nick "kinggcool", och svar JA det ska vara två "g" i hennes nick, men det gick inte så värst bra. Man får inte anfalla någon om poängskillnaden är högre än 20 gånger så det blev så att om jag adlade en av hennes tre sista byar så kunde jag inte anfalla hennes andra byar längre då jag då skulle ha 20 gånger så mycket poäng som henne. Därför fick det bli en sådan lösning att jag "adlade ner", sänkte lojaliteten - en bys lojalitet ligger på 100 och när man anfaller byn med adelsman så sjunker den mellan 20 till 35 per attack och när den understiger noll så tar man över byn - på alla hennes byar för att sedan skicka adelsmän på alla hennes byar samtidigt så att jag inte behövde skicka några fler attacker innan jag adlade första byn från henne, men då visade det sig att hon hade fått in massor med försvar från hennes stammedlemmar till sin ena by så den sket sig, och sedan skulle jag skicka en rensattack(en attack som slår ut alla hennes trupper) till en annan av hennes byar som anlände precis innan min adelsman var framme där så att min adelsman inte skulle dö men då visade det sig att jag hann ta över en av hennes byar innan min rens skulle skickas så då blev det ingen rens så därför dog min adelsman. Men men, jag adlade i alla fall två av hennes fyra byar vilket får duga tills vidare. Har jag tur så bygger hon upp sina två sista byar med 50 poäng tillsammans för då blir skillnaden mellan oss mindre än 20 gånger och då kan jag ta över den sämsta av hennes två byar och då kanske hon ger upp vilket gör att jag kan ta över hennes sista by också. Hehe.

Sedan så pratade jag i telefon med min älskade flickvän Therese i över två timmar och samtidigt som vi pratade så hann jag med att gå med hunden och även sitta vid Tribal Wars. Jag hann även med att få besök av Fern och han hann sticka till pizzerian också. Hehe.

Sedan nu så sitter jag här framför datorn och är inne på Tribal Wars och dricker kaffe, lyssnar även på Eminen för tillfället för jag har blivit lite sugen på honom nu efter att ha kollat på 8 mile igår natt/morgon.

Ska man skriva fler än ett inlägg om dagen?

Själv har jag ju valt att bara skriva ett enda inlägg varje dag men jag undrar om det är det bästa alternativet, det känns som om jag skriver så mycket då liksom. Kanske bättre att dela upp det så att jag hade skrivit "Dagen började katastrof" när jag kom hem från skolan eller kanske till och med i morse innan jag stack till bussen till skolan och sedan skrivit in resten nu.

Ser man till andra stora bloggare så som t ex Isabella Löwengrip(Blondinbella) så skriver ju de flera inlägg varje dag men lite kortare, detta vet jag för att Therese sade det till mig idag när vi pratade i telefon. Anledningen till att jag vet att hon heter Isabella Löwengrip är för att jag har hennes blogg uppe just nu faktiskt, jag ville kolla vilket teckensnitt hon hade och även hur stor text hon skriver med för att få lite inspiration till hur jag ska skapa min layout sen när jag väl tar mig tiden till det. Jag kan ju inte sitta med en standardmall liksom, det känns ju pinsamt och dessutom är den så ful. Hehe.

Så, min fråga kvarstår. Bör man skriva ett inlägg per dag av den lite längre sorten eller flera som är lite kortare? Lämna gärna en kommentar angående detta.


Har du hört talas om Denniskorv?
Idag gick jag igenom en dust med Therese över telefon, hon ville bestämt inte ge sig och det var inte första gången inte. I alla fall inte gällande detta men annars så är vi överens väldigt ofta. Hon har fått för sig att en viss korvsort heter Denniskorv på grund av att det är den där söta, busiga och smarta lilla killen Dennis, han som man kollade på på tv:n när man var liten, är med på paket. Korvsorten som jag pratar om är Hot Dogs som du ser till vänster. När jag bad henne komma med ett bra argument så tog hon upp Kalles Kaviar, och jag sade direkt att det är ju inte så konstigt att man säger Kalles kaviar till den då det står så på den. Själv kom jag med argument så som "Om det vore en bild på Dennis på min termos, skulle den då heta Dennistermos?". Visst, mina argument var kanske inte heller särskillt bra men själv tycker jag i alla fall att de var lite mera logiska. Therese gick in och frågade sin syster och följande dialog fördes på ett ungefär, "Carro, vet du vad Denniskorv är?" sa Therese, "Nej, vad är det?" svarade Caroline, "Men du vet Hot Dogs, visst säger man Denniskorv till den:" sade Therese, "Okej." svarade Caroline. Therese tyckte att hennes syster höll med henne i den frågan så jag skrattade åt henne och sade "Inte en chans att hon var på din sida." så då gick Therese tillbaka och frågade Caroline "Visst var du på min sida." och fick svaret "Jag ska sova nu." ifrån Caroline.

Då skickade Therese sms till sin kompis Rebecka varav att hon till slut fick fram ett svar som löd ungefär "Jag har aldrig hört talas om någonting som kallas Denniskorv, så Sasse har nog rätt angående detta.".

Så jag tycker fortfarande att jag har rätt angående denna fråga och jag tror att Therese kände sig lite övertygad i alla fall. Visst kan jag hålla med om att det säkert finns några personer som säger Denniskorv men absolut inte majoriteten och troligtvis inte ens 2% av Sveriges befolkning som vet vad Hot Dogs är.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida