tisdag 28 april 2009

Inkommande assistans

Nej nu känner jag att det är dags att dra in ett inlägg här, som vanligt när jag lägger in ett inlägg så är det lite väl sent. Men så blir det när man ett gäng nätter här och där struntar i att sova och när man väl sover så lägger man sig sent. Hur som helst så gick jag upp imorse(igår morse) vid 10:20, jag tänkte att jag skulle hinna äta frukost lite snabbt men hade massa attacker emot mig på Tribal Wars så fastnade framför det och satt och dodge'ade(duckade) massa attacker där.

Jag började dagen med att åka till skolan med 10:55 bussen och så hade jag digital teknik, det är nog den lektion som jag känner är helt onödig. Vi lär oss inte mycket och det vi väl lär oss är sådant som vi inte kommer ha någon som helst nytta av i livet så länge vi inte ska jobba med att bygga ihop kretskort till olika komponenter. Sedan när jag kom hem så chillade jag först en kvart vid datorn och så skulle jag precis ut i solen och sätta mig då det var jättefint väder men då kommer systern min och frågar om vi kunde byta så att jag gick med hunden på eftermiddagen istället och hon tog kvällen, så det blev en promenad med hunden. Sedan när jag kom hem så satte jag mig i solen och läste en bok, programmeringsbok såklart då det är de enda böckerna jag läser. Sedan så blev det att ägna mer tid vid datorn när solen väl gick i moln och sedan gick jag in och åt mat, makaroner och korv vilket inte är helt tokigt. Mitt i maten dyker Jens förbi och vill kolla på film så jag slänger i mig maten och så satte vi igång filmen "Rigged" som kom ut år 2008. Den filmen var si sådär, det kändes som om handlingen är direkt tagen ifrån filmen "Million Dollar Baby" fast utspelar sig mycket sämre. Nej den var en besvikelse. Sedan kollade jag på fyra stycken Heroes-avnitt inatt då jag hamnat lite efter, jag trodde inte det kommit fler avsnitt så har missat att ladda ner dem. Men kollade ikapp inatt i alla fall och sedan nu efter alla Heroes-avsnitt så sitter jag här och sköter Tribal Wars och skriver i bloggen.

Tribal Wars
På Tribal Wars känner jag att det börjar gå framåt nu i alla fall, jag har gjort många ändringar idag under dagen då jag behöver assistans till mina byar då jag blir attackerad och så behövde jag en förändring helt enkelt. Så jag har dels bytt stam till stammen ID som ligger etta på rankninglistan, det är väldigt många stora och bra spelare i denna stammen och det märkes direkt för jag har redan massa inkommande assistans till mina byar.

Förutom att byta stam så har jag även gjort om några fler av mina byar till försvarbyar då jag känner att jag behöver mest inrikta mig på försvar just nu, detta känns mest onödigt och som ett svaghetstecken men jag tror att det var nödvändigt för att jag inte ska förlora för många byar till stammen Nordic som attackerar mig för fullt. Jag har ju, via insider information, fått reda på att mina byar är uppbokade i Nordics forum vilket inte känns helt roligt. Men nu när jag känner att jag ändå har en chans att stå emot deras anfall så känns det nästan bra, tänkt att de är fyra spelare som kör stenhårda attacker emot mig med enda mål att ta över mina byar och så klarar jag av dem tillräckligt bra helt ensam liksom. De borde nästan skämmas tycker jag. Men nu har jag fått in lite assistans från mina stammedlemmar vilket inte känns helt tokigt. Dock tror jag inte att jag kommer behöva assistansen så jättelänge då jag har nästan enbart deffbyar och pumpar förstarsgubbar konstanst. Sedan när jag väl märker att mina resurser räcker till mer än bara trupper så bygger jag upp Barrack i försvarsbyarna och blandat Barrack och Stall i anfallsbyarna, detta för att kunna bygga trupper snabbare så att jag kommer upp i en bra anfalls och försvarstrupper så fort som möjligt.

Jag har även varit igång och adlat inatt faktiskt, min tanke var först att slå ut så mycket av mina fienders anfallstrupper som möjligt. Så spejade(tog reda på information angående trupper) så många av mina fienders byar som möjligt för att se om de har byar som enbart innehåller anfallstrupper så att jag kunde slå ut deras anfallstrupper för att få det lite lugnare och slippa alla dessa anfall. Lyckades hitta ett par stycken och slog ut trupperna i de byarna men den största som anfaller mig hade väldigt mycket blandbyar(alltså byar som har både off och deff) så de hade jag aldrig klarat av att slå ut så lät dem vara. Men jag är nöjd med mitt krossande under natten och också nöjd med att jag lyckades adla tillbaka en by som en av mina fiender adlade av mig imorse.

Vad kommer hända idag och nu?
Jag kommer börja med att lägga mig och blunda/sova fram tills Magnus kommer hit och väcker mig. Då blir det väl att gå ut och träna lite upplägg inför Beachvolleyboll som vi ska spela idag. Magnus hörde av sig till mig igår(måndag) och frågade om jag var sugen på lite Beachvolleyboll och jag svarade direkt "Hell yeah" ungefär. Så fick vi snabbt med Fern och sedan letade vi ett bra tag på en fjärde kille, jag tror det blev så att vi tog med min bror Timothy. Det tråkiga med det är att han kommer inte till Frövi förens vid 14:00 ungefär och Magnus ska åka härifrån 18:00 så vi kommer inte hinna spela så värst länge. Men en kortis med lite två mot två varav alla är dugliga spelare är roligare än att köra länge varav en av spelarna är halvdålig. Inte så värst kul att spela om man inte får igång något bra spel. Om man däremot är flera som ska spela så fungerar det utmärkt att ha "loosers" med i sitt lag då man enbart spelar för att ha kul och bryr sig inte alls om ifall man vinner eller förlorar liksom. Spelar man två emot två så är det viktigaste att få igång bra spel och då ger man ju allt för att vinna också. =)

Nu ska jag lägga mig och blunda en timme eller så tills Magnus kommer hit och väcker mig, eller om någon av er kanske ringer och väcker mig. Vad vet jag, jag gillar båda alternativen. :D

1 kommentarer:

Blogger Unknown sa...

Rigged en dålig version utav Million Dollar Baby? Det låter inge vidare. Ha det skoj med volleybollen. :D

28 april 2009 kl. 13:53  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida