tisdag 21 april 2009

Dagen idag

Som jag tidigare nämde så blev det inget sova för mig inatt som var, anledning till det nämnde jag igår så tänker absolut inte säga det igen. Hur som helst så kollade jag på två filmer inatt och resten av tiden satt jag framför Tribal Wars. Filmerna jag såg var "8 mile" med Eminem(Marshall Mathers), har sett den förut och tycker helt klart den är sevärd. Inte mer än så dock, sedan så kollade jag på "Seven Pounds" och det är vad jag kallar lurig film. Jag måste nog kolla på den en gång till, man förstod inte var filmen handlat om förens den var slut ungefär men den var väldigt bra med Will Smith som huvudkaraktär.

När klockan slog 07:30 så gick jag in och borstade tänderna och stack till skolan, vilket visade sig vara ett otroligt misstag för vi skulle tydligen ha varit på Folkets hus inne i stan idag vilket jag inte hade någon aning om. Samma sak hände i fredags, jag åkte in till skolan och hittade inga elever men i ett klassrum satt 40st lärare och gick igenom saker, jag kommer in och säger "Hallå, är det bara jag eller är vi lediga idag?" varav en av lärarna svarar "Stämmer bra det." och då säger jag "Jaha, men vad tusan gör jag här då?" sa jag sedan gick jag därifrån och satte mig i ett grupprum för att vänta i 45min tills bussen hem gick. Samma sak gjorde jag idag, jag åkte till skolan och sedan väntade 45min och åkte hem igen. Jag orkade absolut inte åka in till stan för att lyssna på någon föreläsning och sedan åka tillbaka till skolan och programmera, inte heller orkade jag vänta till 11:50 då min programmeringslektion började utan jag tog och åkte hem med 09:15 bussen istället.

Väl hemma så kollade jag klart på "8 mile" då jag hade runt en halvtimme kvar av filmer från inatt. Efter den så blev det mera kaffe och mera Tribal Wars, fortsatte adla byar från en kille som går under nicket "b3sim". Jag känner mig väldigt elak nu i efterhand när jag adlat upp honon, alltså tagit över alla hans byar, men jag lämnade i alla fall en by åt honom, detta på grund av att jag inte kunde attackera honom längre för poängskillnaden mellan honom och mig blev för stor. Men känner mig elak på grund av att han var en så juste, eller "schysst" som många brukar stava, och trevlig kille, men jag skickade ju först spejare emot alla hans byar för att kolla hur mycket trupper han hade och det visade sig att han inte hade några försvarstrupper alls så han får faktiskt skylla sig själv. Jag har kommit upp i rank 4 men har nu glidit ner till rank 5 nu då min kusin tog gick förbi mig, men i alla fall så känner jag mig nöjd bara jag ligger på top 20.

Lite senare på dagen kom Fern hem till mig idag igen, dock spelade vi inge kort idag utan vi ägnade kvällen åt Tribal Wars och så installerade jag Microsoft Office 2007 på hans mammas dator. För de som inte har koll på det så är Fern min kusin, men i alla fall så började jag känna mig lite pömsig och lade mig och sov runt två timmar där på dagen. Sov till klockan sex i alla fall, sedan somnade jag någon gång mellan fyra och halv sex. Så har ingen större koll på hur länge jag sov men borde inte varit mer än två timmar i alla fall.

Sedan vid 21:00 så åkte Fern hem och jag började känna att kvällen börjar lida emot sitt slut, så gick in och åt kvällsmat och begav mig sedan ut på mitt rum igen för att sitta lite vid Tribal Wars, skriva blogg, lyssna på musik och sitta vid msn innan det var dags att sova. Så nu är klockan elva på kvällen och jag tror inte att jag har någonting mer att berätta om denna dagen, så jag tar nog och slutar här och så får jag hoppas att jag inte lägger mig allt för sent.

PS. Jag vet att jag börjar skriva mer och mer som en dagbok istället för en blogg, men vafan det är strunt samma. Jag får i alla fall skriva av mig lite. =) DS.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida