onsdag 29 april 2009

Beachvolleyboll och sedan C++

Idag har jag börjat dagen med att skolka. Gick ju och lade mig i morse klockan 07:30 ungefär då jag tänkte att jag kunde ju få ta en liten tupplur innan Magnus kom och väckte mig runt 10. Men vad händer, jo den där Magnus kommer aldrig på morgonen utan de ringer mig vid 15:00 ungefär och väcker mig. Så sov jag bort hela dagen helt i onödan. Men i alla fall så kom de, min bror Timothy och så Magnus och Fern, till Frövi 30min senare och då käkade vi lite pizza och sedan bar det raka vägen ner emot Prästryggen för att spela lite Beachvolleyboll. Vi körde så att alla fick vara med alla en gång så det blev tre matcher varav tre sett per match varav varje sett spelades till 15. Sedan vid klockan 20:00 eller något sådant så var vi klara och då tog min bror och Fern ett dopp i sjön medan Magnus och jag satt och njöt på en bänk av att se dem frysa, hehe.

Väl hemma efter att ha sagt adjö till grabbarna så tog jag mig en dusch och satte mig sedan vid datorn en kortis för att sedan gå med hunden. Medan jag gick med hunden så pratade jag i telefon med Therese och sedan kom jag hem och käkade lite mat, har jg för mig i alla fall, och sedan blev det datorn resten av kvällen. En kille från Tribal Wars som går under nicket Hockeysteffe satt och bad mig om hjälp med sin programmering hela tiden. Han läser en C++-kurs och skulle skapa ett program som klarar av att översätta text till morsekod och från morsekod till text. Så jag hjälpte honom fixa de små saker han ville ha hjälp med och sedan när han gick och lade sig så gjorde jag programmet från 0 själv. Fick det att fungera prima med alla funktioner som det skulle och så skickade det till honom och så kommer han lämna in det till sin lärare med förhoppningar på MVG, hehe. Det var rätt så kul att få sätta sig in i lite C++-kod igen då jag inte rört sådan sedan två år tillbaka när jag läste C++ kursen i skolan. Men det var bra att få uppdatera sig lite då jag kommer att läsa C++ på universitetet senare, har jag för mig i alla fall.

På Tribal Wars så har attackerna upphört ifrån stammen Nordic, min ledare skaffade en vapenvila med dem så då får inte deras medlemmar attackera mig. Så nu blir det att pumpa trupper och byggnader så att jag klarar av att försvara mig när de väl går till attack nästa gång.

Hmm, jag som tyckte att jag hade så mycket att skriva om men nu kommer jag inte på någonting mer. Så får väl nöja mig här helt enkelt.

1 kommentarer:

Blogger Svumpyns tankar sa...

Skrivkrampen hinner ifatt oss alla någon gång så det kan vara därför du inte kom på något mer att skriva. Men kul att du fick bruka det du lärt dig nu igen, alltid kul med lite repetition av gamla kunskaper.

I övrigt lycka till med TW.

29 april 2009 kl. 17:24  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida