tisdag 21 april 2009

Fern med flickvän kollade förbi

Idag så hände väl inte så värst mycket, precis som de flesta av mina dagar. Dagen började med att jag gick upp vid 08:30 och gick med min hund Indra, egentligen är hon familjens men då jag bryr mig mest om henne så brukar jag säga att det är min hund, sedan när jag kom hem igen så gick jag och lade mig och sov några timmar till. Så gick jag då upp vid 14:00 och satte mig direkt framför datorn och gjorde väl ingenting speciellt. Fixade lite kaffe som alltid och satt inne på Tribal Wars, vad det är som gör Tribal Wars roligt berättar jag senare i detta inlägg.

Sedan vid 17:00 så tittade Fern, min kusin som är ett år äldre, förbi och så spelade han och jag lite kort och lyssnade på musik. Sedan någon timme senare eller så ja då tittade Ferns flickvän Elin förbi, så då blev vi tre stycken som spelade lite kort. Det är alltid trevligt och roligt att spela lite kort, det som spelades var först "Neger och President" och sedan när Elin kom så bytta vi och spelade lite "Gin Rummy". Det gick för första gången otroligt bra för mig, jag vann stort. Men men, det blir ändring nästa gång för jag får ju inte hålla på och vinna, jag som är dålig på Gin Rummy. Hehe. Hur som helst så var det roligt att spela och extra roligt då jag vann.

Sedan när vi spelat klart så tog vi och åkte iväg till pizzerian, då jag inte hade ätit någon mat idag så var jag otroligt hungrig. Jag tog en Hawaii med mild Kebabsås och Pommes Frites, precis som jag gör så gott som varje gång. Dock om jag känner mig lite fattig så struntar jag i Pommes för de kostar 10 eller 15kr extra, beroende på var man äter.

Sedan efter det bar det av hemåt emot datorn, blev så att jag nördade Tribal Wars resten av dagen. Bestämde mig för att byta stam(klan, grupp av medlemmar som samarbetar) till en som innehåll många erfarna spelare och så gör jag nu så att jag adlar(tar byar från andra) hela natten, sov till klockan 14:00 på dagen som jag nämde tidigare så jag skulle inte kunna somna så värst tidigt så lika bra att inte sova alls för annars kommer jag bara försova mig och missa hela skoldagen imorgon.

Vad gör Tribal Wars roligt?
Jag tycker att Tribal Wars är så roligt för att det kräver mycket taktik, man kan inte bara spela på och göra vad som helst hela tiden för att komma högt upp på rankninglistan utan det gäller mycket hjärnkapacitet och aktivitet. Sedan så får man ut så mycket socialt från spelet också, är man sådan som gillar att skriva så är man nörd i forumet och träffar vänner där att prata med och sedan så får man deras msn och kan sitta och prata med dem där. Huvudämnet i början på msn blir ju självklart Tribal Wars då det var där man fick kontakten men sedan stöter man på några som man kan prata med om lite vad som helst vilket är otroligt trevligt. Sedan så är det ett väldigt bra tidsfördriv. Dock får man passa sig så att man inte fastnar totalt i det, en kompis till mig har gjort det. Han ligger nu på den nivån så att när vi spelar kort hemma hos någon så sitter han vid datorn och kollar sin Tribal Wars mellan varje giv. Förut var han den sorts nörd som frågade efter dator varje gång vi kom på fest, jag hoppas han inte är den sorts nörden nu men jag vet inte för vi festar inte lika mycket nu som förut. Det var länge sedan sist för min del.

Vad ska jag hitta på hela natten då?
Som jag tidigare skrev så tänker jag inte sova någonting inatt, detta för att jag inte vill försova mig imorgon bitti när jag ska till skolan och ska jag sova så kommer jag ändå inte kunna somna förens klockan 04:00 eller så för jag sov till klockan 14:00 på dagen idag. Vad jag tänker hitta på nu hela natten är till största delen Tribal Wars, ska ta över ett gäng byar och sedan så blir det en del msn med de som är inne. Dock så är det snart bara jag och några få som är inloggade så då blir det väl att dra en film eller två också. Ska nog kolla på "Bernad och Bianca", ettan, och sedan på "Seven Pounds".

Nu blir det mera Tribal Wars, har inget bättre för mig.

1 kommentarer:

Blogger saramyalexandra sa...

Pommes på pizza får två tummar upp (Y) :D Muuums!

21 april 2009 kl. 01:48  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida