måndag 4 maj 2009

Mästerbarnvakten

Igår blev inte fallet så att jag somnade vid 02:00 som jag först hade tänkt gå och lägga mig vid utan jag var vaken fram till klockan 03:30 på grund av någon anledning, säkert Tribal Wars men minns inte, men lyckades inte somna förens 06:15 ungefär då jag inte vår trött alls. Det var kanske inte så konstigt att jag inte var så trött på kvällen/natten då jag inte gick upp på dagen idag förens klockan 15:45 ungefär. Väldigt onödigt av mig att sova bort hela dagen men jag har inte annat att skylla på än den lilla alkohol jag drack igår.

Men i morse gick jag upp klockan 09:20 fasten jag inte somnade förens klockan 06:15 liksom. Vaknade upp och var rätt pigg ändå så satte mig vid Tribal Wars i en halvtimme och käkade sedan frukost och tog en dusch m.m. Sedan tog jag och fixade frisyren och gick till tåget som gick klockan 11:45. Åkte in till Örebro och blev upphämtad av pappa, Sophie - min tvåårige lillasyster - och gammelmormor vid stationen två minuter efter jag kommit fram. Jag blev lite extra glad för Sophie var inte rädd/blyg för mig denna gången som hon brukar vara när jag kommer och hälsar på, så det kändes i alla fall som en bra start.

Sedan åkte vi hem till pappa och åt lite lasagne och satt och pratade lite. Anledningen till att jag åkte hem till dem var på grund av att jag skulle vara barnvakt åt Sophie, eller var det kanske pappa? hmm, idag på kvällen. Sedan tog pappa och åkte iväg på fotbollsträning, för korplaget, och så tog han med sig mormor iväg. Så jag, Sophie och Anna blev ensamma kvar och jag hjälpte Anna att bära in bokkartonger som hon inte hade packat upp än då hon väntat på att få in en bokhylla i huset. Sedan lekte jag med Sophie en stund och medan hon tog en tupplur så kom Timothy, min storebror, och hälsade på. Han var inte mycket till sällskap dock då han satt vid datorn ungefär hela tiden men han var där i alla fall, det är mer än jag brukar vara.

Sedan så åkte pappa och Anna iväg på "Big Comedy" som gick inne i stan. Det var en humorturné bestående av Johan Glans, David Batra, Henrik Schyffert och några andra komiker som nu var i Örebro för att vara lite humoristiska. Som jag förstod det så skulle de göra 12min vardera och troligen då "stand up" skulle jag tro. Så då blev jag och Sophie själva resten av kvällen och då hon precis bytt bajsblöja innan de åkte så var det ingen större fara att jag skulle råka ut för någonting sådant "farligt". Men efter att de varit borta i kanske en timme så hör jag orden från Sophies mun vid matbordet - Jag har bajsat. - sa hon och jag tänkte att det var nog bara som hon sa, men det visade sig sen efter kvällsmaten att så var visst fallet så det blev mitt jobb att ta tag i. Dock hade Anna ordnat så att det var bjöjor av det enklare slaget att byta så det blev inte något större problem direkt men i alla fall, Sasse fick byta en bajsblöja för första gången i sitt liv. Hehe.

Så hela kvällen ägnade jag åt att leka med Sophie och sedan när klockan blev åtta på kvällen så började jag fråga henne lite då och då om hon inte var lite småtrött i alla fall och ville gå och natta, men inte det inte utan hon skulle leka och kolla på film m.m. fram till klockan halv tio på kvällen innan sängen ropade på henne. Så bytte blöja och ordnade saker hon ville ha ordnat innan sovdags, så som att tända rätt lampor m.m., och sedan sjöng vi lite godnattsånger innan vi sa godnatt och jag lämnade henne själv på rummet. Några få minuter senare så hade hon somnat så då tog jag och ringde älsklingen min och pratade lite i telefon med henne i en timme ungefär innan pappa och Anna sedan kom hem. Kvällen hade nu hunnit bli lagom mycket så sade godnatt till de vuxna och så lade jag mig och läste i min C#-programmeringsbok tills jag sade godnatt till mig själv och släkte lampan.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida